Από αριστερά οι κ.κ. Γ. Ανωμερίτης, πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ, Pierfrancesco Vago, διευθύνων σύμβουλος της MSC Cruises και αντιπρόεδρος του ECC, Α. Ανδρεάδης, πρόεδρος ΣΕΤΕ, Gianni Onorato, πρόεδρος της Costa Crociere και Κ. Λοϊζου, πρόεδρος της Louis Cruises
Αθήνα
«Εκρηξη» τουριστικών εσόδων στη χώρα που εκτιμάται σε 1,5 δις δολλάρια ετησίως μπορεί να προκαλέσει η ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας ιδιαίτερα στην ανατολική Μεσόγειο, με προϋπόθεση την αλλαγή πολιτικών εσωστρέφειας και προστατευτισμού που λειτουργούν ανασταλτικά στο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Αυτή ήταν η κοινή διαπίστωση κορυφαίων παραγόντων της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας που συμμετείχαν στο συνέδριο για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού «Posidonia Sea Tourism Forum», που πραγματοποιείται στις 21 και 22 Ιουνίου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση. Η άρση του καμποτάζ, οι υποδομές και η αύξηση των τελών στα λιμάνια ήταν τα κύρια θέματα που αναδείχθηκαν, ως ζητήματα που μπορεί να αποθαρρύνουν τις εταιρίες του κλάδου.
Αυτή ήταν η κοινή διαπίστωση κορυφαίων παραγόντων της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας που συμμετείχαν στο συνέδριο για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού «Posidonia Sea Tourism Forum», που πραγματοποιείται στις 21 και 22 Ιουνίου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση. Η άρση του καμποτάζ, οι υποδομές και η αύξηση των τελών στα λιμάνια ήταν τα κύρια θέματα που αναδείχθηκαν, ως ζητήματα που μπορεί να αποθαρρύνουν τις εταιρίες του κλάδου.
«Χρειαζόμαστε από την Ελλάδα ένα σταθερό κανονιστικό πλαίσιο και αποδοτικό επιχειρηματικό κλίμα», είπε ο κ. Πιερφραντσέσκο Βάγκο, αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας (ECC) και διευθύνων σύμβουλος της MSC Cruises, καλώντας τις ελληνικές αρχές να μην αφήσουν «ανεκμετάλλευτες τις μοναδικές ευκαιρίες που προσφέρει ο τουρισμός της κρουαζιέρας».
Μιλώντας για την άρση του καμποτάζ, σημείωσε ότι οι υφιστάμενοι συμβατικοί όροι που οφείλουν συνυπογράψουν οι εταιρίες με την κυβέρνηση για να πιάσουν στα ελληνικά λιμάνια αποθαρρύνουν τους operators. «Οι εταιρίες κρουαζιέρας δεν επιθυμούν ένα άκαμπτο νομικό πλαίσιο καθώς και οι ίδιες πρέπει να είναι ευέλικτες προκειμένου να ικανοποιούν τις επιθυμίες των πελατών τους», είπε ο κ. Βάγκο.
Παραθέτοντας τα πρόσφατα στοιχεία του ECC τόνισε ότι το 2010 οι δαπάνες της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ανήλθαν στα 580 εκατ. ευρώ (360,3 εκατ. ευρώ από δαπάνες επιβατών) κατατάσσοντας τη χώρα έκτη στην Ευρώπη. Την ίδια περίοδο το λιμάνι του Πειραιά κατατάσσεται πέμπτο μεταξύ των ευρωπαϊκών λιμένων το 2010 με 1,210 εκατ. επιβάτες, ενώ λιμάνια όπως η Σαντορίνη, η Μύκονος και η Κέρκυρα, ακολουθούν με 760.000, 650.000 και 580.000 επιβάτες αντίστοιχα.
Μιλώντας για την άρση του καμποτάζ, σημείωσε ότι οι υφιστάμενοι συμβατικοί όροι που οφείλουν συνυπογράψουν οι εταιρίες με την κυβέρνηση για να πιάσουν στα ελληνικά λιμάνια αποθαρρύνουν τους operators. «Οι εταιρίες κρουαζιέρας δεν επιθυμούν ένα άκαμπτο νομικό πλαίσιο καθώς και οι ίδιες πρέπει να είναι ευέλικτες προκειμένου να ικανοποιούν τις επιθυμίες των πελατών τους», είπε ο κ. Βάγκο.
Παραθέτοντας τα πρόσφατα στοιχεία του ECC τόνισε ότι το 2010 οι δαπάνες της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ανήλθαν στα 580 εκατ. ευρώ (360,3 εκατ. ευρώ από δαπάνες επιβατών) κατατάσσοντας τη χώρα έκτη στην Ευρώπη. Την ίδια περίοδο το λιμάνι του Πειραιά κατατάσσεται πέμπτο μεταξύ των ευρωπαϊκών λιμένων το 2010 με 1,210 εκατ. επιβάτες, ενώ λιμάνια όπως η Σαντορίνη, η Μύκονος και η Κέρκυρα, ακολουθούν με 760.000, 650.000 και 580.000 επιβάτες αντίστοιχα.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της G.P. Wild (International) Limited και οικονομικός αναλυτής του ECC κ. Πίτερ Γουάϊλντ, ο τζίρος του κλάδου παγκοσμίως το 2010 ανέρχεται στα 35,2 δις ευρώ (έναντι 34,1 το 2009), από τα οποία τα 14,5 δις ευρώ είναι άμεσες δαπάνες των επιβατών (από 14,1 το 2009).
Την ανάγκη για αλλαγή της σύμβασης για το καμποτάζ σημείωσε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΝΕΕ) κ. Γ. Γράτσος, τονίζοντας ότι με βάση υπολογισμούς του ΝΕΕ, η χώρα μπορεί να αντλήσει έως και 1,5 δις δολάρια επιπλέον ετησίως, εάν τα λιμάνια γίνουν λιμάνια υποδοχής. Σύμφωνα με στοιχεία του ECC το 2009 503.000 άτομα επιβιβάστηκαν από τη χώρα, σε σχέση με 4.973.000 επιβάτες που επισκέφθηκαν ελληνικά λιμάνια, με τη δαπάνη ανά επιβάτη το 2010 να υπολογίζεται στα 100 ευρώ.
Το κέρδος στην περίπτωση του homeporting είναι από δέκα έως και 14 φορές μεγαλύτερο από τις προσεγγίσεις, τόνισε ο κ. Τζιόρα Ισραελ, αντιπρόεδρος Ανάπτυξης Λιμένων και Προορισμών της Carnival Corporation, τονίζοντας ότι ο Πειραιάς είναι στην 20η θέση ως λιμάνι υποδοχής στην Ευρώπη. Ο εκπρόσωπος της Carnival υπογράμμισε τη βούληση της εταιρίας να δραστηριοποιηθεί περισσότερο στην Ευρώπη, σημειώνοντας ότι οι κρουαζιέρες στην ανατολική Μεσόγειο θα μπορούσαν να πραγματοποιούνται όλο τον χρόνο, ενώ άφησε αιχμές και για την αύξηση των λιμενικών τελών στη χώρα. Επίσης και ο κ. Τζιάνι Ονοράτο πρόεδρος της Costa Crociere, δήλωσε την ανάγκη να εξετασθούν ζητήματα υποδομών και οι τιμολογιακές πολιτικές των ελληνικών λιμανιών, αναφερόμενος σε αναβάθμιση των λιμανιών, ιδιωτικοποιήσεις και συμμετοχή των εταιριών κρουαζιέρας.
Στη συμβολή της κρουαζιέρας και την άνοδο που παρουσιάζει στη χώρα το 2011 αναφέρθηκε ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Π. Γερουλάνος, σημειώνοντας αυξήσεις σε προσεγγίσεις από κρουαζιερόπλοια κατά 10% και σε επισκέπτες κατά 20%.
Ο ίδιος υπογράμμισε τη βούληση της κυβέρνησης για την ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού, αναγνωρίζοντας ότι «υπάρχουν αρκετά κενά στις υποδομές» και επισημαίνοντας ότι «έχουμε τις μισές μαρίνες από όσες θα μπορούσαμε», καθώς επίσης ελλείψεις σε υποδομές πρόσδεσης και εφοδιασμού, στις υπηρεσίες στα λιμάνια και στη διαφημιστική καμπάνια με συγκεκριμένη στόχευση το κοινό της κρουαζιέρας.
Ο ίδιος υπογράμμισε τη βούληση της κυβέρνησης για την ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού, αναγνωρίζοντας ότι «υπάρχουν αρκετά κενά στις υποδομές» και επισημαίνοντας ότι «έχουμε τις μισές μαρίνες από όσες θα μπορούσαμε», καθώς επίσης ελλείψεις σε υποδομές πρόσδεσης και εφοδιασμού, στις υπηρεσίες στα λιμάνια και στη διαφημιστική καμπάνια με συγκεκριμένη στόχευση το κοινό της κρουαζιέρας.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συνδέσμου των Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Α. Ανδρεάδης στάθηκε στην άρση του καμποτάζ, που όπως είπε χρειάζεται πολλές βελτιώσεις καθώς δε συμβάλλει στην προώθηση της κρουαζιέρας, τονίζοντας ότι το στοίχημα για την ανάπτυξη του κλάδου στη χώρα είναι οι μεγάλες εταιρείες του χώρου να κάνουν τα ελληνικά λιμάνια σημεία εκκίνησης των δρομολογίων τους (Home port).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εκφραστείτε ελεύθερα, πείτε ότι θέλετε αλλα μην βρίζετε χυδαία για να μην μπαίνουμε σε διαδικασία να σβήνουμε σχόλια, κάτι που δεν το θέλουμε!
Ευχαριστούμε...