Με σκοπό να αποθαρρύνει τους μαθητές να κάνουν τη γνωστή «κοπάνα», ο Ιταλός υπουργός Δημόσιας Διοίκησης Ρενάτο Μπρουνέτα αποφάσισε να εκμεταλλευθεί τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες. Έτσι σε λίγες ημέρες, σε πεντακόσια σχολεία της Ιταλίας, ξεκινά η πειραματική εφαρμογή της «ανοικτής επικοινωνίας με τις οικογένειες», μέσω sms κινητών τηλεφώνων. Οι απουσίες, θα καταγράφονται πλέον με υπολογιστή, από τους καθηγητές και το βοηθητικό προσωπικό. Έτσι, μέσα σε λίγα λεπτά, οι γονείς κάθε μαθητή, θα γνωρίζουν, μέσω μηνύματος στο κινητό τηλέφωνο, αν το παιδί τους βρίσκεται στο σχολείο ή αν έπεσε στον πειρασμό του «σκασιαρχείου».
«Η περίοδος των απλών δικαιολογητικών με πλαστογραφημένες υπογραφές της μαμάς ή του μπαμπά, έχει παρέλθει οριστικά», γράφει ο ιταλικός Τύπος. «Λυπάμαι για τους μαθητές, αλλά η μέθοδος αυτή είναι χρήσιμη και αποτελεσματική», δηλώνει ο Ρενάτο Μπρουνέτα. Παράλληλα, εισάγεται και μια άλλη καινοτομία: στο κλασικό λύκειο της Ρώμης «Aristofane», δόθηκε σε 1.100 μαθητές μαγνητική κάρτα, την οποία θα πρέπει να χρησιμοποιούν για να εισέρχονται, καθημερινά, στο σχολικό οίκημα.
Σε περίπτωση καθυστερημένης «άφιξης» των πιο ράθυμων, μόλις η κάρτα θα αποκωδικοποιείται από το ειδικό μηχάνημα με οπτικές ίνες, θα τυπώνεται και βεβαίωση που θα αναφέρει το όνομα του μαθητή και πόσες φορές έφτασε αργοπορημένος, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Έτσι, οι καθηγητές, θα μπορούν να ξέρουν, με μια γρήγορη ανακεφαλαίωση, αν η συγκεκριμένη κακή συνήθεια τείνει να γίνει κανόνας, ή αν πρόκειται, απλώς, για σποραδικό φαινόμενο.
Σε ό,τι αφορά τους μαθητές, είναι μάλλον διχασμένοι. Κάποιοι, έξω από το λύκειο «Aristofane», κάνουν λόγο για «υπερβολικά αυστηρές μεθόδους που θυμίζουν εργάτες περασμένων εποχών». Δεν λείπουν, όμως, και εκείνοι, που κρίνουν θετικά τις τεχνολογικές αλλαγές του Ρενάτο Μπρουνέτα και τονίζουν ότι «το σχολείο, σε τελευταία ανάλυση, δεν πρέπει να προσφέρει μόνο γνώσεις, αλλά και να διαμορφώνει την προσωπικότητα υπευθύνων πολιτών».
Σε περίπτωση καθυστερημένης «άφιξης» των πιο ράθυμων, μόλις η κάρτα θα αποκωδικοποιείται από το ειδικό μηχάνημα με οπτικές ίνες, θα τυπώνεται και βεβαίωση που θα αναφέρει το όνομα του μαθητή και πόσες φορές έφτασε αργοπορημένος, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Έτσι, οι καθηγητές, θα μπορούν να ξέρουν, με μια γρήγορη ανακεφαλαίωση, αν η συγκεκριμένη κακή συνήθεια τείνει να γίνει κανόνας, ή αν πρόκειται, απλώς, για σποραδικό φαινόμενο.
Σε ό,τι αφορά τους μαθητές, είναι μάλλον διχασμένοι. Κάποιοι, έξω από το λύκειο «Aristofane», κάνουν λόγο για «υπερβολικά αυστηρές μεθόδους που θυμίζουν εργάτες περασμένων εποχών». Δεν λείπουν, όμως, και εκείνοι, που κρίνουν θετικά τις τεχνολογικές αλλαγές του Ρενάτο Μπρουνέτα και τονίζουν ότι «το σχολείο, σε τελευταία ανάλυση, δεν πρέπει να προσφέρει μόνο γνώσεις, αλλά και να διαμορφώνει την προσωπικότητα υπευθύνων πολιτών».
πηγή : [link]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εκφραστείτε ελεύθερα, πείτε ότι θέλετε αλλα μην βρίζετε χυδαία για να μην μπαίνουμε σε διαδικασία να σβήνουμε σχόλια, κάτι που δεν το θέλουμε!
Ευχαριστούμε...