Borgen - Συνωμοσίες Εξουσίας


Borgen - Συνωμοσίες ΕξουσίαςΕίδος Σειράς: ΔραματικήΠολιτική
Κανάλι Προβολής: ΝΕΤ
ΕΡΤ - WebTV
2ος Κύκλος
09 |
Σκηνοθεσία: Mikkel Nørgaard, Annette K. Olesen, Louise Friedberg, Rumle Hammerich, Søren Kragh-Jacobsen, Jannik Johansen, Jesper W. Nielsen
Σενάριο: Jeppe Gjervig Gram, Adam Price, Tobias Lindholm
Παραγωγή: Camilla Hammerlich
Περιγραφή
Η μεγάλη δανέζικη σχολή επιστρέφει με μια εξαιρετική σειρά για την πολιτική και την εξουσία, μεταφέροντας τη μαγεία του κινηματογράφου στη μικρή οθόνη.
Η πολιτική σειρά που έγινε πρώτο θέμα στον Λευκό Οίκο και τη Downing St., ρίχνει φως στους σκοτεινούς διαδρόμους της εξουσίας, εκεί που η πολιτική γίνεται δράμα και οι πρωταγωνιστές της κεντρικής σκηνής απειλούνται από τους «κομπάρσους». Μια σειρά για τα πολιτικά πάθη, που μάγεψε κοινό και κριτικούς, προκαλώντας … φανατισμό στην τηλεθέαση!
Κεντρικό πρόσωπο είναι η Brigitte Nyborg, μια φιλόδοξη νεαρή πολιτικός, η οποία καταφέρνει να εξασφαλίσει μια περίλαμπρη νίκη για το κόμμα της και να αναρριχηθεί στον πρωθυπουργικό θώκο. Έρχεται έτσι αντιμέτωπη με την πολιτική ίντριγκα, προσπαθώντας καθημερινά να διαχειριστεί με τον καλύτερο τρόπο τη σκοτεινή πλευρά της εξουσίας και τους ανθρώπους που την περιστοιχίζουν.
Στην ομάδα των στενών συνεργατών της ξεχωρίζουν ο κυνικός σύμβουλος επικοινωνίας Kasper και η δημοσιογράφος Katrine, που δουλεύει μεθοδευμένα για τη δημόσια εικόνα της Brigitte. (Πηγή

Σουλεϊμάν, ο μεγαλοπρεπής


Σουλεϊμάν, ο μεγαλοπρεπής
Είδος Σειράς: Δραματική
Έτος έναρξης προβολής: 2012
Κανάλι Προβολής: Ant1

Επεισόδια:

Ant1
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 |49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 |74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 |99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 |119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 |
Περιγραφή
Η σειρά "Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής" προβλήθηκε για πρώτη φορά στην τηλεόραση της Τουρκίας τον Ιανουάριο του 2011 και κέρδισε αμέσως το τηλεοπτικό κοινό της γειτονικής χώρας. Ταυτόχρονα, αναδείχτηκε ως μια από τις πιο επιτυχημένες παραγωγές, καθώς απέσπασε σπουδαίες διακρίσεις, όπως: 4 Βραβεία " Antalya Television", τα αντίστοιχα δηλαδή Emmy Awards, συμπεριλαμβανομένου και του "Best Drama 2011". Η Meral Okay, η σεναριογράφος της σειράς, ήταν από τις διασημότερες και πιο καταξιωμένες στην Τουρκία. Στον ρόλο του Σουλεϊμάν, ο αγαπητός και ιδιαίτερα δημοφιλής στο ελληνικό τηλεοπτικό κοινό, Halit Ergenc (Ονούρ, "1001 Νύχτες") και στον ρόλο της Αλεξάνδρας (La Rossa / Hurrem) η ταλαντούχα Meryem Uzerli.
Η σειρά εστιάζει στον 16ο αιώνα και περιγράφει τη δυνατή ερωτική ιστορία της Ορθόδοξης Αλεξάνδρας (La Rossa / Hurrem) που συλλαμβάνεται από τους Τούρκους κατακτητές και καταλήγει στο χαρέμι του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπή.
Σε ηλικία 26 ετών, ο Σουλτάνος Σουλεϊμάν ξεκίνησε για να χτίσει μια πανίσχυρη αυτοκρατορία. Ανέβηκε στον θρόνο το 1520, άφησε πίσω τη σύζυγό του Μαχιντεβράν και τον γιος τους Μουσταφά και μαζί με έναν καλό του φίλο πήρε τον δρόμο για το παλάτι Τοπ Καπί στην Κωνσταντινούπολη.
Στη διαδρομή, ένα οθωμανικό πλοίο διασχίζει τη Μαύρη Θάλασσα, φέρνοντας σκλάβες ως δώρα για το παλάτι. Σε αυτό το πλοίο βρίσκεται και η Αλεξάνδρα La Rossa. Η νεαρή κοπέλα έχει απαχθεί από την οικογένειά της και πωλείται ως σκλάβα στο παλάτι. Η κοπέλα γοήτευσε με την πρώτη ματιά τον Σουλτάνο Σουλεϊμάν κι εκείνος δεν δίστασε να της προσφέρει… τα πάντα! Όμως το πάθος του αυτό, φέρνει μαζί αιματοχυσία και πρωτοφανείς ίντριγκες στην αυλή του. Πώς θα διαχειριστεί τον αθεράπευτο έρωτα του Σουλεϊμάν η σύζυγός του και Βασίλισσα, Μαχιντεβράν; Τι ρόλο θα παίξει η σχέση του Μεγάλου Βεζίρη και της αδελφής του Σουλεϊμάν; Η ένταση μεταξύ της Χριστιανικής Ευρώπης και της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας πώς θα επηρεάσει τις ζωές των πρωταγωνιστών και την εξέλιξη της ιστορίας;

Eλληνικα κινουμενα σχεδια


Το δηλητήριο της μέλισσας καταστρέφει τον ιό HIV!

Ελπίδες ακόμα και για την εξάλειψη του AIDS δημιουργεί η νέα αυτή ανακάλυψη!

Το δηλητήριο της μέλισσας καταστρέφει τον ιό HIV!

Μία ουσία που εντοπίστηκε στο δηλητήριο της μέλισσας, η μελιτίνη, καταστρέφει τον ιό HIV, σύμφωνα με τους επιστήμονες.
Οι γιατροί του πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον, όπου διεξάγονται οι συγκεκριμένες έρευνες, υποστηρίζουν ότι εφόσον η ουσία αυτή αποδειχθεί πραγματικά αποτελεσματική, θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παρασκευή ενός τζελ που θα εμποδίζει την μετάδοση του ιού κατά τη σεξουαλική επαφή.
Με αυτόν τον τρόπο, συνεχίζουν οι επιστήμονες, ο φονικός ιός θα αντιμετωπιστεί ριζικά, αφού ουσιαστικά θα εμποδίζεται η αρχική μόλυνση.
Σημειώνεται ότι τα φάρμακα που χρησιμοποιούνται σήμερα για την αντιμετώπιση του AIDS, απλώς καθυστερούν τον πολλαπλασιασμό του ιού μέσα στον οργανισμό.


Πικρή ιστορία ελληνικής επιχείρησης


Tο ελληνικό κράτος πνίγει κατά συρροήν και κατ’ εξακολούθησιν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Σύντομη, πικρή ιστορία από την πτωχευμένη Ελλάδα.
Βιομηχανική Περιοχή Κιλκίς. Μια εταιρεία κατασκευής αποστειρωμένων χειρουργικών ραμμάτων, η μόνη στην Ελλάδα, με ιστορία 24 ετών, τον Δεκέμβριο 2010 λαμβάνει έναντι τετραετών οφειλών από το ελληνικό Δημόσιο 1,5 εκατομμύριο ευρώ, σε άτοκα ομόλογα, ρευστοποιήσιμα σταδιακά έως το 2014. Η επιχείρηση παραδίδει τα ομόλογα στις συνεργαζόμενες τράπεζες, προκειμένου να εξοφλήσει ισόποσες οφειλές. Ενα χρόνο αργότερα όμως, Μάρτιο 2013, το Δημόσιο «κουρεύει» μονομερώς τα ομόλογα κατά 53% ονομαστικά, και ουσιαστικά πολύ περισσότερο, έως 90%, καθώς η αποπληρωμή των «κουρεμένων» μετατίθεται για το διάστημα 2032-2042.
Αποτέλεσμα: η καθυστερημένη πληρωμή εξανεμίζεται και η επιχείρηση βρίσκεται πάλι ανοιχτή στα δάνειά της: οι τόκοι μόνο φτάνουν τις 160 χιλιάδες ετησίως, υπερκαλύπτοντας την κερδοφορία της. Ας σημειωθεί ότι, μετά το 2009, όλες οι επιχειρήσεις, και η συγκεκριμένη, ευρίσκονται εκτός τραπεζικού δανεισμού, ενώ οι προμηθευτές πρώτων υλών απαιτούν πλέον εξόφληση άμα τη παραγγελία. Παρ’ όλα αυτά μερικοί αντέχουν, όπως η βιομηχανία της ιστορίας μας, κινούμενοι με οριακή ρευστότητα και στρεφόμενοι εξ ολοκλήρου σχεδόν στις εξαγωγές.
«Θα μπορούσαμε να πούμε ότι χάσαμε 1,5 εκατομμύριο υπέρ πατρίδος», σχολιάζει ο επιχειρηματίας κ. Θέμης Καζαντζίδης. «Και να συνεχίζουμε οριακά, συντηρώντας 30 θέσεις εργασίας, και προσφέροντας φόρους και προστιθέμενη αξία στη χώρα. Αλλά η περιπέτεια δεν έχει τέλος…».
Το Τελωνείο ανακάλυψε ότι είχε δασμολογήσει με χαμηλότερο συντελεστή την εισαγωγή πρώτων υλών. Το Τελωνείο έδωσε λανθασμένο κωδικό στο εισαγόμενο υλικό, έκανε επανέλεγχο και, μη αναγνωρίζοντας το δικό του λάθος, απαιτεί εκ των υστέρων αναδρομικό δασμό και διαφορά ΦΠΑ. Το Πρωτοδικείο καταλογίζει συμπληρωματική καταβολή και πρόστιμα ύψους περ. 190.000 ευρώ. Η επιχείρηση κάνει έφεση. Το υπουργείο Οικονομικών όμως δεν περιμένει για διακανονισμό πληρωμής. Προχωρεί άμεσα στη δέσμευση των τραπεζικών λογαριασμών της εταιρείας και σε κατάσχεση των χρηματικών διαθεσίμων. Μια ακόμη παραγωγική, υγιής επιχείρηση, που παλεύει να επιζήσει, απειλείται άμεσα με θάνατο από ασφυξία τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες.
Τι ζητάει η «κουρεμένη» έως μηδενός και χρεωμένη από λάθη του κράτους επιχείρηση; Χρόνο. Να δοθεί χρόνος για να γίνει διακανονισμός της οφειλής με όλες τις νόμιμες διαδικασίες· να αποδεσμευθούν οι τραπεζικοί λογαριασμοί. «Η επιμονή σας στην εφαρμογή των μέτρων όχι μόνον θα επιφέρει τον θάνατο της επιχείρησης αλλά και δεν θα εξυπηρετήσει τους εισπρακτικούς στόχους του δημοσίου… Σας ζητούμε να εκτιμήσετε με δικαιοσύνη τα εις βάρος μας αποτελέσματα του PSI… Τα χρήματα τα οποία σήμερα το κράτος απαιτεί, ως οφειλόμενα, είναι ένα πολύ μικρό μέρος μόνον όσων αυτό το ίδιο μάς αποστέρησε, αρνούμενο την πληρωμή των αναγνωρισμένων υποχρεώσεών του», σημειώνει ο επιχειρηματίας Θ. Καζαντζίδης σε επιστολή του προς το Τελωνείο, τη δικαστική υπηρεσία και τον γεν. γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Χάρη Θεοχάρη.
Η έκκλησή του περιέχει την αγωνία εκατοντάδων, χιλιάδων Ελλήνων που μάχονται να κρατήσουν όρθιες τις επιχειρήσεις τους μέσα στη Μεγάλη Υφεση· που δεν χρωστούσαν, που ήσαν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, που ασκούσαν και ασκούν παραγωγική δραστηριότητα, που δεν ήσαν ποτέ παρασιτικοί. Αυτοί είναι οι πραγματικοί Ελληνες, η υγιής Ελλάδα. Αυτοί είναι οι πραγματικοί, υπαρκτοί και δρώντες επενδυτές· αυτούς οφείλει να βοηθήσει πρώτους το κράτος. Το υπουργείο Οικονομικών οφείλει μια λύση. Και το υπουργείο Ανάπτυξης ας πάρει ένα μάθημα από τη στενάζουσα πραγματική οικονομία.
http://vlemma.wordpress.com/2013/03/05/pikri-istoria-ellinikhis-epicheirisis/

Οι Καρυάτιδες


Κάθισα στο μεταλλικό παγκάκι της στάσης. Κοίταξε πίσω απ, την κουκούλα, πλαγίως το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας που είχα ανοιχτό στα γονατά μου. “Κατασχέσεις για 600€”.
“Το 36 μόλις πέρασε…” γύρισε προς το μέρος μου. Ε, θα περιμένω το επόμενο, χαμογέλασα. “Τους ξεφτιλισμένους. Μας έχουν καταστρέψει. Ας έρθουν, τι θα πάρουν; Το πολύ πολύ να κατάσχουν εμένα. Αλλά εγώ είμαι Καρυάτιδα. Μόνο στο μουσείο μπορούν να με βάλουν πια. Στο Λούβρο, ή καλύτερα στο Βρετανικό.”
Γύρισα να κοιτάξω την Καρυατιδά. Ρυτίδες σε όλο το πρόσωπο. Γυαλιά ηλίου. Κάτω από την κουκούλα του μπουφάν ξεχώριζαν μερικές αδύναμες τούφες μαλλιών βαμμένες ανοιχτόχρωμες, χάλκινες. Και στο αυτί ένα μικρό ροζ τριαντάφυλλο, το πιο παιδικό σκουλαρίκι. Χαμογέλασα ασυναίσθητα.
“Με πήραν τηλέφωνο από το ΓΝΑ, με ήθελε λέει ο διευθυντής. Ξέρεις, κι εκεί τους μειώνουν το προσωπικό. Πήγα. Τους λέω τι με θέλετε εμένα; Τι να σας κάνω; Να κάνω ενέσεις; Εγώ διοικητικό προσωπικό ήμουν” και μου περιγράφει τη δουλειά της. “Έστω να σηκώνεις τηλέφωνα, μου λένε. Είστε τρελοί, τους είπα κι εγώ κι έφυγα. Εδώ όλοι θέλουν να δουλεύουμε εθελοντικά. Ακόμα κι εγώ! Αν είναι να δουλέψω εθελοντικά να πάω στις φυλακές. Εκεί θα έχω φαγητό και κρεβάτι. Κι αν θέλει και κανένας από τους κρατούμενους να μου την πέσει θα του πω “Εγώ είμαι Καρυάτιδα” και θα του φύγει η όρεξη. Στην Ελλάδα να ξέρεις, για να τη βγάλεις πρέπει να είσαι τρελή και να σ’ αρέσει!”.
Κατέβασε την κουκούλα και με κοίταξε γελώντας. Γερόντισα. Αρχαία. Χάλκινη. Με τα λιγοστά κοντοκομένα μαλλιά της, λευκά στη ρίζα. Στο χέρι κρατούσε μια γαλάζια πλαστική σακούλα. “Εσύ δουλεύεις;” Της είπα τα χαΐρια μου. Μου έδωσε επαγγελματικές συμβουλές. Και μετά κοίταξε τη σακούλα.
“Πήγα απέναντι” και έδειξε με τα μάτια προς το κτίριο των κοινωνικών συσσιτίων του δήμου. Συσσίτιο με κόστος δυόμισι ευρώ το γεύμα. Η κοινωνική πολιτική στον μικροαστικό μας παράδεισο έχει το χαριτωμένο όνομα “Κουζίνα για όλους” και φιλοξενείται στις στήλες των γκουρμέ ενθέτων. “Ένα ευρώ το τυλιχτό”, συνέχισε. “Τι τυλίγουν και κοστίζει ένα ευρώ; Κι εμένα να τύλιγαν πιο φτηνή θα ερχόμουν. Πήρα που λες αυτά.” και μου έδειξε. “Αν τη βγάλω καθαρή σήμερα με αυτά που θα φάω τυχερή θα είμαι. Αν με ξαναδούν να μου γράψεις. Είχα κάποτε μια κάποια περιουσία. Τώρα μένω σε ένα σπίτι 24 τετραγωνικά. Λένε οι συμμαθήτριές μου να έρθουν να πιούμε καφέ. Τους λέω  καλέ, δεν χωράνε δύο μαζί στο σπίτι! Εγώ, ξέρεις… χωρίς εμένα δεν γινόταν πάρτυ και με εμένα δεν γινόταν μάθημα” μου λέει και ξεκαρδίζεται.
Μετά σηκώνεται απότομα. “Ήρθε!”, μου λέει. Το λεωφορείο σταματάει, κάνω πίσω για να ανέβει πρώτη. Πατάει στο σκαλί με κόπο, κάθεται στο πρώτο πρώτο κάθισμα και μου κάνει δείχνει να καθίσω ακριβώς απέναντι της. Ανάμεσά μας ο μικρός διάδρομος. Δίπλα μου κάθεται ένας νεαρός.
“Που λες, όπως βλέπεις από αντανακλαστικά σκίζω αλλά θέλω κι εγώ τον χρόνο μου να ανέβω το σκαλί. Βλέπεις, με χτύπησε μια ζαρτινιέρα. Έπεσε πάνω μου” και μου δειχνει γελώντας το δεξί της πόδι. Βλέπω μόνο το μαύρο παντελόνι. “Αλλά είδες που σου είπα να καθίσεις; Αν καθόμουν εγώ εκεί θα του κοβόταν η όρεξη του ανθρώπου.” το χαμόγελο μου δεν λέει να φύγει, οι μυς του προσώπου παίρνουν πλέον εγκεφαλικές εντολές διαρκείας.
Δύο καθίσματα πιο μπροστά ένα κεφάλι με λευκά μαλλιά μέχρι τους ώμους στρέφεται προς το μέρος μας. Η γυναίκα μας χαμογελάει. “Σε άκουσα”, λέει στην Καρυάτιδά μου, “σολάρεις πάλι!” “Δίνω κοντσέρτο για πιάνο και βιολί” , αστράφτει η χάλκινη. “Το βλέπω” ανταπαντά η λευκή, “είπες και για τη ζαρτινιέρα”. “Ε, αφού έπεσε πάνω μου! Κακό του κεφαλιού της” λέει η χάλκινη, “αυτή έσπασε. Άλλο γάλα, κι άλλο καβάλα” και γελάει. “Δεν άκουσα;” ρωτά η λευκή. “Δεν πειράζει, μας ακούν και μικρά παιδιά” λέει παιχνιδιάρικα η χάλκινη. Και γυρίζει και συνεχίζει να μου διηγείται απτόητη. Μου λέει που μένει, σε ποια στάση θα κατέβει, ιστορίες από τα μαγαζιά της γειτονιάς που βλέπει να περνάνε δίπλα μας. Μετά από λίγο σηκώνεται. “Θα πρέπει να ρωτήσω τον οδηγό που ακριβώς θα κατέβω για να πάρω το τράμ. Ε, να μην πάω απότομα και τρομάξει” λέει η και προχωρά σιγά σιγά προς το κουβούκλιο του οδηγού αφού με χαιρετά.
Λίγο πριν την επόμενη στάση η γυναίκα με τα ολόλευκα μαλλιά σηκώνεται και πλησιάζει την πόρτα του λεωφορείου. “Φαντάζεσαι πόσο ωραία θα περνάγανε αυτοί που δουλεύανε παλιότερα μαζί της; Σου είπε που δούλευε;” Ναι, της απαντάω και εξομολογούμαι πως ήταν η πιο ωραία συζήτηση που έχω κάνει σε στάση λεωφορείου. “Ναι, γιατί κανείς δεν μιλάει πια!” διαπιστώνει. Η πόρτα ανοίγει, με κοιτάζει, χαμογελά. “Κυνήγα τα ονειρά σου!” μου λέει με το πιο φωτεινό και πονηρό βλέμμα που έχω δει και σχηματίζει το σήμα της νίκης με τα δύο δάχτυλα. Την κοιτάζω αποσβολωμένη και προσπαθώ να συνειδητοποιήσω τα μεγέθη!
Στην υπόλοιπη διαδρομή, ανάμεσα στα γυάλινα κτίρια, επιστρέφω με σταθερή επιτάχυνση στην Καρυάτιδα που με μεγάλωσε. Με την μακριά, λεπτή, λευκή κοτσίδα της που γυρνούσε γύρω γύρω σε κότσο και την φθαρμένη μαγκούρα. Τα πρησμένα πόδια και την ποδιά στη μέση. Τις τηγανίτες με μέλι, τα παραμύθια για τον Γιάννη που φωνάζει επίμονα τον χαμένο του αδερφό τον Γκιώνη και δεν θα ησύχαζε αν δεν τον βρει, το κατσικάκι στο κουτί που ταΐζαμε με το μπιμπερό για να μεγαλώσει. Και συνειδητοποιώ έκπληκτη, μετά από τόσα χρόνια, πως έκανε τη φτώχεια της να φαίνεται στα παιδικά μου μάτια  ανύπαρκτη και την αντικαθιστούσε επιδέξια με συναρπαστικές περιπέτειες. Και αναρωτιέμαι αν δεν την έννοιαζε που δεν πλούτισε ποτέ επειδή είχε άντρα αντάρτη. Η διαδρομή μέχρι το μετρό διαρκεί ξαφνικά δευτερόλεπτα.
Στα μεγάφωνα της αποβάθρας ανακοινώνουν μια ξένη πραγματικότητα. “Σύμφωνα με διαταγή της αστυνομίας ο σταθμός του μετρό Μέγαρο Μουσικής θα παραμείνει κλειστός από τις τέσσερις και μετά για λόγους ασφαλείας”. Κατακαημένοι! Δεν θα γνωρίσετε ποτέ τις Καρυάτιδές μου…
Γιάννης Τσαρούχης, Το σπίτι με τις Καρυάτιδες
Γιάννης Τσαρούχης, Το σπίτι με τις Καρυάτιδες

http://jaquou.wordpress.com

Η ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΩΣ ΠΡΙΝ


bicycle_parts
Ένας άνθρωπος σε ένα δρόμο τον οποίον έχω περπατήσει πολλές φορές ξημερώματα, δολοφονήθηκε ξημερώματα από δύο κατακάθια του πολιτικού ποινικού δικαίου. Τα Πετράλωνα δεν είναι μια γκρίζα ευάλωτη ζώνη, όπως ο Άγιος Παντελεήμονας, όπου συνωστίζονται τάχα λούμπεν περίοικοι σαν να είναι τα αποκαΐδια κάποιας παλαιάς αστικής τάξης και μετανάστες που γίνονται εύκολα στόχοι της υποτιθέμενης λαϊκής τους εκτόνωσης. Είναι μια συνοικία που γνώρισε άνθηση τα τελευταία χρόνια, γεμάτη ταβέρνες και κάποιον πρόσφατο αέρα λόγιας κομψότητας. Ο φόνος στα Πετράλωνα δείχνει πως ό,τι μέχρι τώρα διαβάζαμε, με κάποια υπεροπτική αποστροφή, ότι συμβαίνει αλλού, συμβαίνει παντού. Γι’ αυτό πρέπει, από τις ανακριτικές αρχές, από τους πολιτικούς προϊστάμενους, από την τηλεόραση,  να αποκρυφτεί ο πραγματικός χαρακτήρας του φόνου, ένα αποκρουστικό ρατσιστικό έγκλημα στην καρδιά της πόλης: η παραδοχή του θα οδηγήσει σε κατάρρευση όλο τον πύργο με τα τραπουλόχαρτα των σημασιών.
Πως, καταρχάς, τέτοια εγκλήματα βρίσκονται υποτίθεται πάντα μια ανάσα από την τέλεσή τους και πάντα σε έναν εξωτικό χώρο ακροδεξιάς ανομίας. Όμως όσο κι αν προσπαθήσουμε να επινοήσουμε μετωνυμίες για τα ναζιστικά πογκρόμ και να τα συγκαλύψουμε πίσω από πέπλα ευφημισμών και υπαινιγμών, οι ομάδες που οργανώνονται για να σκοτώσουν, για να σπείρουν φόβο και αίμα είναι παντού και δεν περιορίζονται στα δημογραφικά χαρακτηριστικά που υποδεικνύουν οι αναλύσεις των εκλογικών αποτελεσμάτων της Χρυσής Αυγής. Εγκλήματα σαν τον φόνο των Πετραλώνων γίνονται συνέχεια, τα διαβάζει κανείς πίσω από τις γραμμές στις ειδήσεις, τα ακούει από τους ψιθύρους των νοσοκομείων και των ομάδων υποστήριξης, τα καταλαβαίνει όταν μαθαίνει τη σταδιακή αυτοοργάνωση των μεταναστών. Το μίσος έχει εξαπλωθεί σε όλη την πόλη.
Πως, μπορεί, κατά δεύτερο λόγο, ένας πολιτικός λόγος να συγκροτεί την επιχειρηματολογία του γύρω από κάποιον υποτιθέμενο χώρο ανομίας τον οποίον ορίζουν συνήθως συνδικαλιστές, φοιτητές ή ομάδες αστικών καταλήψεων. Με τον τρόπο αυτό όμως διυλίζεται ο κώνωπας της παραβατικότητας και καταπίνεται η κάμηλος των πραγματικών εγκλημάτων. Ο φόνος των Πετραλώνων οφείλεται σε μια συστηματική και δομική δράση η οποία ξεπερνά τα όρια της σχέσης των κοινωνικών δομών με την ποινική εγκληματικότητα και σχετίζεται άμεσα με την πολιτική εκτροπή. Όταν έχεις ορίσει την ανομία σαν τον χώρο των θεσμοποιημένων ή περιγεγραμμένων κοινωνικών αντιπαραθέσεων τι θα κάνεις με τη βία που αφήνει κηλίδες αίματος στα πεζοδρόμια;
Πως, τέλος, η οικονομική και κοινωνική κατάρρευση στην πραγματικότητα δεν δημιουργεί καμιά άλλη αναταραχή παρά μόνον βγάζει στην επιφάνεια ρήξεις που προϋπήρχαν στην ελληνική κοινωνία. Πλήθος πολιτικών ή κοινωνιολογικών αναλύσεων αυτό υπονοούν: πως οι αντιδράσεις ή οι συγκρούσεις αποτυπώνουν τυπικά χαρακτηριστικά του κοινωνικού σώματος, ιδιαιτερότητες στις οποίες οφείλεται μάλιστα η κρίση και αυτήν τη στιγμή θα πρέπει να κατανοήσουμε την αδράνειά τους και την προσπάθεια των μηχανισμών συντήρησής τους να επιβιώσουν. Μόνον έτσι, υποστηρίζουν, θα ξεπεραστεί η κρίση, εάν υπερβούμε τα παλιά εγγενή προβλήματα, στα οποία συγκαταλέγονται βέβαια και οι λόγοι στους οποίους οφείλεται η άνοδος της Χρυσής Αυγής. Ωστόσο, όσο κι αν η σημερινή συνθήκη μας επιτρέπει να δούμε καλύτερα κάποια από τα γνωρίσματα της προηγούμενης περιόδου που έμεναν κρυφά, οι αναλύσεις αυτές και, στην πραγματικότητα, ο καθεστωτικός πολιτικός λόγος, τόσο της κυβέρνησης όσο εν μέρει και της αριστεράς, αυτό παραβλέπει: πως από την αναταραχή αυτή δεν βγαίνουν στην επιφάνεια μονάχα οι λάσπες του βυθού, γεννιούνται νέα και απρόβλεπτα τέρατα.
Μου φαινόταν πάντα παράλογος ο όρος μεταπολίτευση. Από τη μία γιατί καταδίκαζε την πολιτική περιγραφή της περιόδου μετά το 1974 σε έναν μόνιμο ετεροκαθορισμό. Από την άλλη γιατί ήταν αδιευκρίνιστη η πραγματική σημασία της πρόθεσης μετά. Μετά όπως στη μεταφορά, όπως στο μεταβυζαντινός ή όπως στο μεταμοντέρνος; Η δύσκολη περίοδος που ξεκινά τώρα μας φέρνει αντιμέτωπους με ένα πριν το οποίο οφείλουμε να ορίσουμε. Ιδίως απέναντι σε ασήμαντους που, όπως ο Ν. Δένδιας, με ένα μόνιμο παιχνίδι σημασιών υπονομεύουν ή ακυρώνουν θεμελιώδεις φιλελεύθερες αρχές.

Σάντουιτς, σούπα και φιάλες νερού


Η χθεσινή ημέρα ανέδειξε μερικά γεγονότα που από μόνα τους έχουν κάποια σημασία, αλλά συνδυαζόμενα αποκτούν πολλαπαλάσιο συμβολισμό. Ενα τέτοιο γεγονός είναι η «σκούπα» με στόχο τους εκατοντάδες τοξικομανείς που περιφέρονται στο κέντρο της Αθήνας. Η επιχείρηση, υπό την κωδική ονομασία «Θέτις», σχεδιάστηκε από το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας, και εκτελέστηκε κατά τη διάρκεια της χθεσινής νύχτας από τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής, σε συνεργασία με το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Λοιμωδών Νόσων. Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΓΑΔΑ: «Αστυνομικές δυνάμεις, σε συνεργασία με υγειονομικές μονάδες του Υπουργείου Υγείας προέβησαν στη μεταφορά και παροχή πρωτοβάθμιας υγειονομικής περίθαλψης σε τοξικοεξαρτώμενα άτομα… Από διάφορες περιοχές του κέντρου της Αθήνας μεταφέρθηκαν, στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αστυνομίας στην Αμυγδαλέζα Αττικής, 132 άτομα, τα οποία έχρηζαν βοήθειας και υγειονομικής περίθαλψης… 76 ημεδαποί και 56 αλλοδαποί… Στις εγκαταστάσεις της Αμυγδαλέζας τους χορηγήθηκαν σάντουιτς, ζεστή σούπα και φιάλες νερού… Οι επιχειρήσεις αυτές θα συνεχιστούν με σκοπό την αντιμετώπιση των ναρκωτικών και την αναβάθμιση του κέντρου της Πρωτεύουσας».
Η επιχείρηση Θέτις γεννά εύλογα ερωτήματα. Ποιος και με ποιες διαδικασίες κρίνει ότι κάποιος πολίτης είναι ασθενής, επικίνδυνος για τον εαυτό του και για τη δημόσια υγεία, συλλαμβάνεται και τίθεται υπό περιορισμό; Με ποιο νομικό και ιατρικό πρωτόκολλο διεξάγεται η όλη επιχείρηση; Ποια είναι η υγειονομική περίθαλψη που τους παρέχεται σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης, πέρα από σάντουιτς, σούπα και νερό; Και ωραία, κατεγράφησαν οι 132. Και επέστρεψαν πάλι στους ίδιους ζοφερούς δρόμους. Ποιο το όφελος;
Περιμένουμε κάποια ανακοίνωση για το σκεπτικό, τη μεθοδολογία και το μέλλον αυτής της επιχείρησης, από τους συναρμόδιους επιστημονικούς φορείς, πέρα από το επιχειρησιακό ανακοινωθέν της αστυνομίας. Οι φορείς απεξάρτησης πάντως (ΚΕΘΕΑ, και οι κοινότητες των Δημόσιων Ψυχιατρείων), που κατά τεκμήριο γνωρίζουν τι εστί θεραπεία τοξικομανούς, ιατρικά και ψυχολογικά, σε κοινή ανακοίνωσή τους κάνουν λόγο για «διαπόμπευση και στιγματισμό των εξαρτημένων ατόμων» και για «ενέργειες που παραβιάζουν τις διεθνείς συμβάσεις, το σύνταγμα και το νόμο».
Η όλη επιχείρηση θυμίζει την περίπτωση των οροθετικών γυναικών, στην πλειονότητά τους τοξικομανών, που παρουσιάστηκαν ως υπ’ αριθ. 1 δημόσιος κίνδυνος από τον τότε υπουργό υγείας Α. Λοβέρδο. Τι απέγινε το κέντρο έκτοτε; Καθάρισε από τα παράσιτα, έπεσε ο μέσος όρος ηπατίτιδας, φυματίωσης, HIV; Οποιος ζει και κινείται στο κέντρο μπορεί να διαβεβαιώσει ότι οι ντίλερ, οι προστάτες και οι συμμορίες αλωνίζουν στους δρόμους, ελέγχουν στέκια, ενίοτε πυροβολούν τους διεκδικητές της πιάτσας, καταμεσήμερο. Στις εσοχές και στις στοές κοιμούνται δεκάδες, εκατοντάδες άστεγοι. Τα φαντάσματα της πρέζας περιφέρονται αενάως από γωνιά σε γωνιά.
Ελλοχεύει ένας μεγάλος κίνδυνος: Ανθρωποι να βαφτίζονται παράσιτα, και να αντιπετωπίζονται σαν τέτοια, εκτός νομικού και ιατρικού πολιτισμού. Η αναβάθμιση της πόλης δεν μπορεί να γίνει με σύλληψη, εκτοπισμό και εγκατάλειψη. Το υπαρκτό πρόβλημα απλώς θα ανακυκλώνεται. Ας περιμένουμε ωστόσο μια υπεύθυνη απάντηση από τους επικεφαλής του ΕΚΕΠΥ και του ΚΕΕΛΠΝΟ.

Ο αποθανών δεδικαίωται;




Έστω κι αν υπονόμευσε την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης

Έστω κι αν χρησιμοποίησε τον ενεργειακό πλούτο της χώρας του για ψηφοθηρία;

Έστω κι αν κατέστρεψε κάθε στοιχειώδη έννοια ιδιωτικής πρωτοβουλίας;

Η ιδεολογική κυριαρχία των θαυμαστών του είναι ασφυκτική αλλά πρόσκαιρη, τον τελευταίο λόγο θα τον έχει η Ιστορία.

Πέντε διαμάντια μεσ’ τα σκουπίδια


Στη ζωή δεν παίρνεις «ό,τι σου αξίζει». Στο ίντερνετ πάλι, αν το ψάξεις πολύ, κάτι γίνεται.
FC: Πέντε διαμάντια μεσ’ τα σκουπίδια
Το ψάξιμο από μόνο του δεν φτάνει. Κατά παράφραση του κουπλέ των Ξύλινων Σπαθιών «Πηγαίνουμε να βρούμε τον κρυμμένο θησαυρό / ρουμπίνια, διαμάντια, ασήμι, χρυσό / στου ίντερνετ τη ζούγκλα, σε μέρη μακρινά / χανόμαστε, γινόμαστε πολύχρωμα πουλιά». 

Τα παρακάτω λινκς είναι καθαρά προσωπικές επιλογές και θεωρούμε ότι αξίζουν την προσοχή, το «κλικ» σας και μια θέση στα bookmarks σας. Γιατί είναι ανακουφιστικό να ξέρεις ότι υπάρχουν μερικά -έστω λίγα- μέρη στο ίντερνετ που μπορείς να επιστρέφεις κάθε φορά με τη βεβαιότητα ότι δεν θα σε απογοητεύσουν. 

1. Gather8 
Πρόκειται για «αποθήκη κειμένων», όχι όμως σαν αυτές π.χ. τύπου Yahoo που σε φλομώνουν με λινκς κατινιάς, κουτσομπολιού και ασημαντότητας. Στο Gather8 βρίσκετε καθημερινά μια προσεκτική επιλογή κειμένων από την ελληνική αλλά και τη διεθνή μπλογκόσφαιρα, τόσο «γεμάτα» που δεν θα ξανανιώσετε πνευματική πείνα για καιρό. 

2. In bed with Maradona 
Πρόκειται για το -από κάθε άποψη- αρτιότερο και αξιολογότερο σάιτ για το παγκόσμιο ποδόσφαιρο που κυκλοφορεί online. Τα κείμενά του σε μαγνητίζουν, η αισθητική του σε σκλαβώνει. Αν είσαι πραγματικός φίλαθλος και afficionado του ποδοσφαίρου, σ’ αυτό θα βρεις τον καθημερινό σου τόπο λατρείας. Αν είσαι δημοσιογράφος (ή δηλώνεις τέτοιος) μια ματιά στο περιεχόμενο θα αρκέσει για να σκεφτείς σοβαρά να «κρεμάσεις» το πληκτρολόγιό σου. 

3. georgakopoulos.org 
Απλό. Ένας πολυπράγμων άνθρωπος γράφει για ενδιαφέροντα πράγματα με ενδιαφέροντα τρόπο και τα παρουσιάζει όμορφα κι απλά μέσω ενός ιδιαιτέρως καλαίσθητου σάιτ. 

4. Everyday I show 
Όσοι γουστάρετε τη φωτογραφία και έχετε πλέον «λιώσει» το σάιτ του National Geographic, την ενότητα «The big picture» του Boston.com, το Flickr, το Tumblr κλπ. εδώ θα βρείτε έναν παράδεισο πολύ πιο μεγάλο σε ποικιλία απ’ όσο φαντάζεστε. 

5. Καρτέσιος 
Κείμενα για όσους αγαπάνε το διάβασμα. Περισσότερο επί της επικαιρότητας στη στήλη «Καρτέσιος», περισσότερο προσωπικά στη στήλη «Επί προσωπικού», αξιόλογα, ακριβή, περιγραφικά και «γλυκόπιοτα» σε κάθε περίπτωση. 

Αν σας άρεσε, θα το επαναλάβουμε σύντομα. Καλό ψάξιμο και στα δικά σας «ταξίδια». 

Γιάννης Τσαούσης 

www.fightclub.gr 

Φάση των 16: Ο Μπέιλ "καθάρισε" ξανά την Ίντερ, η Στεάουα απειλεί την Τσέλσι

Σε "δήμιο" της Ίντερ εξελίσσεται ο Γκάρεθ Μπέιλ, αφού μετά το Champions League προ 2 ετών, οδήγησε την Τότεναμ σε νίκη 3-0 επί των "νερατζούρι" και στη φάση των 16 του Europa League. Το εύστοχο χτύπημα πέναλτι του Ράουλ Ρουσέσκου χάρισε τη νίκη στην Στεάουα επί της Τσέλσι (1-0) και απειλεί με αποκλεισμό τους πρωταθλητές Ευρώπης. Με το ένα πόδι στην επόμενη φάση η Λάτσιο που νίκησε 2-0 την Στουτγκάρδη.
Τότεναμ - Ίντερ 3-0
Ήταν χειμώνας του 2010 όταν ο Γκάρεθ Μπέιλ είχε ανέβει ορισμένα μέτρα στον αγωνιστικό χώρο και από θέση δεξιού μέσου κατατρόπωνε τον κορυφαίο αριστερό μπακ της προηγούμενης σεζόν, Μάικον. Με 3 γκολ στην ήττα του Μιλάνου (4-3) και εκπληκτική εμφάνιση στη νίκη 3-1 του Λονδίνου, ο Ουαλός έδινε τα διαπιστευτήριά του στις μεγάλες διοργανώσεις. Fast forward στο σήμερα και στη φάση των 16 του Europa League στο "Γουάιτ Χαρτ Λέιν" και ο Μπέιλ πρωταγωνίστησε για ακόμα μία φορά στην υποταγή των "νερατζούρι" στους Λονδρέζους. Σημείωσε το 1ο γκολ στη νίκη 3-0 και έδειξε το δρόμο στους συμπαίκτες του, με τους Γκίλφι Σίγκουρντσον και Γιαν Βέρτονγκεν να ακολουθούν. Στη μονομαχία των 2 νεαρών τεχνικών, ο Αντρέ Βίλας Μπόας έκανε ρουά ματ στον Αντρέα Στραματσιόνι, ο οποίος χρησιμοποίησε τον Αντόνιο Κασάνο ως βασικό... φουνταριστό στο 1ο ημίχρονο και όταν έριξε στον Ροδρίγο Παλάσιο στο 2ο μέρος, ήταν πλέον αργά. Μοναδικό θετικό για τους Ιταλούς, ο Μπέιλ δεν θα παίξει στον επαναληπτικό αφού δέχθηκε κίτρινη κάρτα για "θέατρο".
 
Στεάουα - Τσέλσι 1-0
Μία αυστηρή απόφαση του Σεργκέι Καράσεφ έμελλε να κρίνει την αναμέτρηση της Στεάουα με την Τσέλσι. Η φάση που σημάδεψε τον αγώνα του Βουκουρεστίου έγινε στο 34ο λεπτό όταν ο Ράιαν Μπέρτραντ χρησιμοποίησε το χέρι του για να εμποδίσει τον Ράουλ Ρουσέσκου και ο Ρώσος διαιτητής έδειξε το σημείο του πέναλτι. Ο Ρουσέσκου ευστόχησε και έδωσε το προβάδισμα στους γηπεδούχους. Όσο περνούσε η ώρα η ομάδα του Ράφα Μπενίτεθ ενέτεινε την πίεσή της προς τα καρέ του Τσίπριαν Ταταρουσάνου, ο οποίος έκανε 3 σημαντικές αποκρούσεις και συνέβαλε τα μέγιστα για να σημειώσει η Στεάουα μία πολύ σπουδαία νίκη επί των πρωταθλητών Ευρώπης. Ως εκ τούτου συνεχίστηκε η παράδοση που θέλει τους αγγλικούς συλλόγους να μην νικούν στην έδρα της Στεάουα (8 ανεπιτυχείς προσπάθειες και μόλις 4 γκολ)
 
Άνζι - Νιούκαστλ 0-0
Ανάλογη με τη θερμοκρασία στην Μόσχα ήταν η πρώτη αναμέτρηση της Άνζι με την Νιούκαστλ για τη φάση των "16" του Europa League. Το ανιαρό παιχνίδι του "Λουζνίκι" έληξε ισόπαλο χωρίς γκολ. Ο Γουίλιαν δημιούργησε κάποια προβλήματα στην άμυνα της Νιούκαστλ, αλλά τραυματίστηκε στον αστράγαλο και αποχώρησε στο 23'. Με την είσοδο του Λασινά Τραορέ, ο Γκους Χίντινκ άλλαξε το σύστημα σε 4-4-2, ωστόσο η ποιότητα του αγώνα δεν βελτιώθηκε. Οι δύο ομάδες είχαν μόλις μία προσπάθεια στο πρώτο ημίχρονο, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως η πρώτη τελική της αγγλικής ομάδας (με 7 Γάλλους στο αρχικό της σχήμα) καταγράφηκε στο 64ο λεπτό. Εν τέλει η ελαφρώς καλύτερη Άνζι υπέστη την πρώτη εντός έδρας απώλεια της σύντομης ευρωπαϊκής ιστορίας της.
 
 
Στουτγκάρδη - Λάτσιο 0-2
Αφού ξεπέρασε το εμπόδιο της Γκλάντμπαχ, η Λάτσιο βρίσκεται αγκαλιά με την πρόκριση επί μιας ακόμη γερμανικής ομάδας. Η ομάδα του Βάλτερ Ματσάρι άνοιξε το σκορ στο 21ο λεπτό με αριστερό εν κινήσει γυριστό του Έντερσον, έπειτα από φάση διαρκείας στα καρέ της Στουτγκάρδης. Οι γηπεδούχοι ήταν προβλέψιμοι στο επιθετικό κομμάτι και ευάλωτοι στο αμυντικό, με αποτέλεσμα να χάσουν σημαντικό έδαφος στην υπόθεση πρόκριση. Όταν ο Ογκένι Ονάζι έκανε το 2-0 με εκπληκτική ατομική ενέργεια στο 56ο λεπτό, τα περιθώρια των παικτών του Μπρούνο Λαμπαντία στένεψαν αρκετά. Η Στουτγκάρδη απείλησε στο 62ο λεπτό με τον Σίντζι Οκαζάκι και στο 82ο με τον Σερντάρ Τασκί, αλλά δεν μπόρεσε να πετύχει το γκολ που θα της αύξανε τις ελπίδες ενόψει του επαναληπτικού.
Λεβάντε - Ρούμπιν 0-0
Λεβάντε και Ρούμπιν ισορρόπησαν σχεδόν στα πάντα στην Ισπανία και άφησαν ανοιχτούς τους λογαριασμούς για τον επαναληπτικό στη Ρωσία. Ο αρχηγός των Ισπανών, Σέρχιο Μπαγεστέρος, πρωταγωνίστησε στην αναμέτρηση με δοκάρι στο 2' και μία μεγάλη ευκαιρία στο 45', ενώ στο 52' κέρδισε την αποβολή με 2η κίτρινη κάρτα του Αργεντινού μπακ Κριστιάν Ανσάλντι. Η κόκκινη κάρτα αποδείχθηκε δώρο... άδωρο για τους γηπεδούχους, αφού 2 λεπτά αργότερα έχασαν με απευθείας αποβολή τον Μίτσελ. Οι Ρώσοι έχασαν 2 καλές ευκαιρίες με τον Σαλομόν Ροντόν και Μπιμπράς Νάτκο στα τελευταία λεπτά και το 0-0 έμεινε μέχρι τέλους.
 
Πίλζεν - Φενέρμπαχτσε 0-1
Με το ένα πόδι στην επόμενη φάση βρίσκεται η Φενέρμπαχτσε, η οποία ήταν πολύ καλύτερη της Πίλζεν και επικράτησε δίκαια. Το πρώτο ημίωρο περιελάμβανε μόλις μία καλή φάση (μακρινό σουτ του Μεχμέτ Τοπάλ), ενώ στο 38ο λεπτό ο Φράντισεκ Ράιτοραλ σημάδεψε το δοκάρι του Βολκάν Ντεμιρέλ. Ο Μούσα Σο, ο Ντιρκ Κάουτ και ο Κρίστιαν απείλησαν την εστία του Μάτους Κόζατσικ, προτού ο Πιερ Γουεμπό χαρίσει τη νίκη στην τουρκική ομάδα. Στο 81ο λεπτό ο Γκοκχάν Γκονούλ έκανε τη σέντρα από τα δεξιά, ο Σο έπιασε την κεφαλιά που αποκρούστηκε από τον Κόζατσικ και ο Καμερουνέζος σκόραρε προ κενής εστίας με κεφαλιά.
 
Μπενφίκα - Μπορντό 1-0
Στη χειρότερη εμφάνιση της σεζόν, η Μπενφίκα είχε την τύχη με το πλευρό της και νίκησε 1-0 την Μπορντό στο "Λουζ". Οι Λουζιτανοί έφτασαν σε ένα ανέλπιστο γκολ με σπόντα σε δοκάρι και Σεντρίκ Καρασό από σουτ του Ροδρίγο στο 21ο λεπτό. Οι "γιρονδίνοι" βρίσκονταν διαρκώς στην επίθεση και έχασαν αρκετές ευκαιρίες για να σημειώσουν ένα καθοριστικό εκτός έδρας γκολ. Στον αντίποδα, οι καλές στιγμές των γηπεδούχων δεν έπεισαν το κοινό των "αετών" της Λισαβόνας, το οποίο αποδοκίμασε την ομάδα μετά από τη λήξη του αγώνα.

Σε ρυθμούς twitter

# Στις 7 νίκες σταμάτησε το εντός έδρας νικηφόρο σερί της Άνζι. Το στοιχειωμένο ρεκόρ ανήκει στην θρυλική Ρεάλ της πενταετίας 1955-1960 (17 νίκες).
# Σχεδόν 12.000 θεατές παρακολούθησαν την αναμέτρηση του "Λουζνίκι". Ανάμεσά τους και 64 ηρωικοί φίλαθλοι της Νιούκαστλ.

Τα αποτελέσματα των πρώτων αγώνων

Άνζι - Νιούκαστλ 0-0
Στεάουα - Τσέλσι 1-0
(34' πέν. Ρουσέσκου)
Πίλζεν - Φενέρμπαχτσε 0-1
(81' Γουεμπό)
Στουτγκάρδη - Λάτσιο 0-2
(21' Έντερσον, 56' Ονάζι)
Τότεναμ - Ίντερ 3-0
(6' Μπέιλ, 18' Σίγκουρντσον, 53' Βέρτονγκεν)
Λεβάντε - Ρούμπιν 0-0
Βασιλεία - Ζενίτ 2-0
(83' Ντίας, 90+4' πέν. Α. Φρέι)
Μπενφίκα - Μπορντό 1-0
(21' Ροδρίγο)
*** Οι επαναληπτικοί θα διεξαχθούν στις 14 Μαρτίου

Πέθανε ο πρόεδρος της Βενεζουέλας Ούγκο Τσάβες


Μετά από πολύμηνη μάχη με τον Καρκίνο, ο πρόεδρος της Βενεζουέλας Ούγκο Τσάβες, πέθανε σε ηλικία 58 ετών

"Έφυγε" από τη ζωή το βράδυ της Τρίτης (ώρα Ελλάδος) ο πρόεδρος της Βενεζουέλας Ούγκο Τσάβες. Ο Ούγκο Τσάβες είχε πρόσφατα υποβληθεί σε επέμβαση, καθώς έδινε σκληρή μάχη με τον καρκίνο.
Την δυσάρεστη είδηση ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος της χώρας Ν. Μαντούρο, ο οποίος λίγες ώρες νωρίτερα είχε δηλώσει ότι η κατάσταση της υγείας του Τσάβες ήταν κρίσιμη.