Τι δείχνουν οι μετρήσεις για τους χρήστες του Facebook το οποίο σταδιακά χάνει τη δημοφιλία του
Με πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες παγκοσμίως, το Facebook είναι μέχρι σήμερα το πλέον δημοφιλές κοινωνικό μέσο. Στην Ιαπωνία ωστόσο, μία από τις μεγαλύτερες "αγορές" για τα social media, τα δεδομένα αλλάζουν.
Το Facebook εισήγαγε μια Ιαπωνική εκδοχή του το 2008. Μέχρι το 2012, η εταιρεία του Ζούκενμπεργκ είδε τα νούμερα της να εκτοξεύονται στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Στη συνέχεια, εγχώρια κοινωνικά μέσα όπως το mixi, το Mobage, και το GREE έκαναν την εμφάνιση τους και έβαλαν τον "γίγαντα" σε κίνδυνο.
Παρόλα αυτά, οι μεγαλύτερες εταιρείες στη χώρα συνέχισαν να χρησιμοποιούν το Facebook σαν κύριο εργαλείο επικοινωνίας τους με αποτέλεσμα οι Ιάπωνες χρήστες του να εκτοξευτούν στα 17,2 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του 2012.
Πέντε μήνες μετά, ο αριθμός αυτός έχει πέσει στα 13,78 εκατομμύρια. Πρόκειται για πτώση της τάξης του 19.5%. Οι Ιάπωνες χρήστες του μέσου, που είναι αρκούντως εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες, έχουν αρχίσει να δημοσιεύουν στο διαδίκτυο αρνητικά σχόλια για τη μορφή του site, χαρακτηρίζοντας το "απαρχαιωμένο".
Από την άλλη το LINE, ένα νέο application για smartphones και υπολογιστές, σαρώνει στη χώρα, έχοντας ήδη εγγράψει 41,51 εκατομμύρια άτομα στις τάξεις του, μόνο στην Ιαπωνία, την ώρα που σε παγκόσμιο επίπεδο αγγίζει τα 150 εκατομμύρια από τις 23 Ιουνίου του 2011, όταν και έκανε την εμφάνιση του για πρώτη φορά.
Σύμφωνα άλλωστε με το greecejapan.com, σε μια απόπειρα να βελτιώσει τη θέση του στην ιαπωνική online συνείδηση, η Facebook αποφάσισε να αλλάξει τον επικεφαλής του τοπικού τμήματος της εταιρείας. Τη θέση του managing director του μεγάλου κοινωνικού δικτύου καλύπτει πλέον ο Ατσούσι Ιουασίτα, πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της McDonalds και του Boston Consulting Group και CEO της συμβουλευτικής εταιρείας Interbrand Japan.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει ότι η αλλαγή ηγεσίας στη Facebook Ιαπωνίας έρχεται μόλις μια εβδομάδα μετά από μια αντίστοιχη αλλαγή ηγεσίας στο Mixi, τον κυριότερο τοπικό ανταγωνιστή του και ιστορικό κοινωνικό δίκτυο στη χώρα.
Εκεί, ο κύριος μέτοχος και πρόεδρος Κέντζι Κασαχάρα, παρέδωσε τα ηνία της εταιρείας στον 30χρονο Γιουσούκε Ασακούρα.
Η περίοδος είναι ιδιαίτερα καυτή για τα κοινωνικά δίκτυα στην Ιαπωνία καθώς τόσο η αμερικανική εταιρεία, όσο και η ιαπωνική ανταγωνίστριά της, προσπαθούν να συγκεντρώσουν επάνω τους όσο το δυνατόν περισσότερους χρήστες.
Ο σημαντικότερος ανταγωνιστής τους είναι τα συστήματα ανταλλαγής μηνυμάτων με πρωταγωνιστές το Twitter αλλά, όπως αναφέραμε και παραπάνω, και το ιαπωνικό Line.
Με πληροφορίες από: Rocketnews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εκφραστείτε ελεύθερα, πείτε ότι θέλετε αλλα μην βρίζετε χυδαία για να μην μπαίνουμε σε διαδικασία να σβήνουμε σχόλια, κάτι που δεν το θέλουμε!
Ευχαριστούμε...