Και παράγουμε και εξάγουμε: κρητικό λαδολέμονο

Το μανιφέστο των bostanistas αναφέρει, μεταξύ άλλων, πως αναζητούμε συνεχώς νέους έλληνες επαγγελματίες και παραγωγούς που έχουν φρέσκιες ιδέες και αγωνίζονται παρά τα αλλεπάλληλα εμπόδια - πολλώ δε μάλλον όταν τα ξεπερνούν και στις δυσπρόσιτες διεθνείς αγορές τα καταφέρνουν περίφημα. Η περιγραφή αυτή βρίσκει απόλυτη εφαρμογή στο πρόσωπο του Γιάννη Ανδρεαδάκη που, εκ μέρους μιας οικογενειακής εταιρείας τυποποίησης στο Ηράκλειο Κρήτης, κατόρθωσε να διαδώσει το οικείο μας, και τόσο χρήσιμο σε αναρίθμητα μαγειρέματα, λαδολέμονο σχεδόν σε όλη την Ευρώπη· με συνεχείς και ογκωδέστατες εξαγωγές.
Η ιδέα γεννήθηκε όταν, εκπροσωπώντας την επιχείρηση Critida (Κρητίδα Α.Ε.Β.Ε.) σε κάποια διεθνή έκθεση ελαιόλαδου, δοκίμασε μια ιδιαίτερη εκδοχή του με γεύση λεμονιού από τους πρωτοπόρους του χώρου Ιταλούς. Έκτοτε ξεκίνησε ο πειραματισμός: Αξιοποιώντας το δίκτυο της επιχείρησης, που ήδη διακινούσε 200 και πλέον τόνους έξτρα παρθένου ελαιόλαδου, στην αρχή διατέθηκαν δύο μόνο τόνοι λαδολέμονου και αρωματικών λαδιών με σκοπό να καταγραφούν οι πρώτες αντιδράσεις της αγοράς. Στην πορεία, και κατόπιν ενθουσιώδους υποδοχής, οι ρυθμοί της παραγωγής εντάθηκαν.
Σήμερα οι εξαγωγές του φίνου λαδολέμονου και των άλλων ελαιόλαδων γίνονται προς τη Γερμανία, που αποτελεί την κύρια καταναλώτρια χώρα του προϊόντος με 8 τόνους περίπου, ετησίως, τη Ρωσία, τη Δανία μα και μακρύτερα: στη Σουηδία, τη Νορβηγία, το Ντουμπάι και τη Βραζιλία.
Η παρουσία μας αυτή στη γερμανική αγορά εχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς, σύμφωνα με την πιοπρόσφατη έκθεση του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στο Ντύσσελντορφ, η Γερμανία αποτελεί την 11η μεγαλύτερη αγορά ελαιόλαδου παγκοσμίως. Η εγχώρια κατανάλωσή του, την τελευταία εικοσαετία, έχει σχεδόν εξαπλασιαστεί ενώ κύρια προμηθεύτρια χώρα παραμένει η Ιταλία, κατέχοντας περίπου το 75% των εισαγωγών, τη στιγμή που Ελλάδα και Ισπανία αγγίζουν μόλις το 10%, η καθεμιά, επί του συνόλου.
Ασφαλώς οι προτιμήσεις κάθε χώρας, ανάλογα με τη γαστριμαργική της παράδοση και τα γευστικά της ήθη, μεταβάλλονται: το άρωμα λεμονιού δείχνουν να προτιμούν οι Γερμανοί και εν γένει η βόρεια Ευρώπη, που δείχνει σαφή προτίμηση και στις γεύσεις με περισσότερη αψάδα, όπως το σκόρδο και η πάπρικα. Πηγαίνοντας προς τον νότο την τιμητική του έχει, όπως είναι επόμενο, το ελαιόλαδο με τα μυρωδάτα βότανα: ρίγανη, δεντρολίβανο και θυμάρι.
Στα του προϊοντος: το περίφημο λαδολέμονο διατίθεται σε παλιοκαιρίσιο κεραμικό φιαλίδιο, στοιχείο που σίγουρα συνετέλεσε στη εμπορική του "θραύση". Τα βότανα που χρησιμοποιούνται για να αρωματίσουν τις υπόλοιπες ετικέτες προέρχονται αποκλειστικά από τα γόνιμα κρητικά εδάφη ενώ η περιεκτικότητα των σκευασμάτων σε ελαιόλαδο είναι σταθερή στο 96% αφήνοντας το υπόλοιπο 4% στα εκάστοτε αρωματικά. Για να καλυφθούν οι αναγκαίες ποσότητες, σε ελαιόλαδο, βότανα και εσπεριδοειδή, η εταιρεία συνεργάζεται αποκλειστικά με παραγωγούς απο διάφορα μέρη του νησιού. Οι πωλήσεις ξεπερνούν κάθε προσδοκία, καθώς χρόνο με τον χρόνο η ζήτηση αυξάνεται και το δίκτυο εμπορίας διευρύνεται.
Και παράγουμε λοιπόν και εξάγουμε - μια ακόμα απόδειξη πως οι ελληνικές επιχειρήσεις που επιμένουν σε ποιοτικά, αξιόλογα προϊόντα έχουν τη δυνατότητα, με τους κατάλληλους πάντοτε όρους, να γίνουν άκρως ανταγωνιστικές.
Αναλυτικότερες πληροφορίες γύρω από τα προϊόντα θα βρείτε στην ιστοσελίδα της εταιρείας critida.com.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εκφραστείτε ελεύθερα, πείτε ότι θέλετε αλλα μην βρίζετε χυδαία για να μην μπαίνουμε σε διαδικασία να σβήνουμε σχόλια, κάτι που δεν το θέλουμε!

Ευχαριστούμε...