The Last of Us

Σε μια κάθε άλλο παρά αξιομνημόνευτη Ε3 το αγγλοσαξονικό standing ovation, το όρθιο χειροκρότημα του Τύπου πριν καν τελειώσει το trailer του The Last of Us, ήταν μια όαση ελπίδας. Το νέο IP της Naughty Dog μοιάζει να θέτει το είδος των survival horror σε νέο πλαίσιο και με όλο το βάρος να πέφτει στην πρώτη λέξη. Η ιστορία είναι μάλλον συμβατική - μια πανδημία έχει εξολοθρεύσει τον πληθυσμό των ΗΠΑ και 20 χρόνια μετά, το πρωταγωνιστικό δίδυμο Joel και Elly, προσπαθούν να ζήσουν από ώρα σε ώρα. Οι πόλεις μετατρέπονται σταδιακά σε δάση και οι προμήθειες είναι σχεδόν ανύπαρκτες. Οι developers σε κάθε τόνο θέλουν να δώσουν στο κοινό να κατανοήσει πως το στήσιμο θέτει το μέτρο για τα πάντα: τις ηθικές επιλογές μπροστά στην ακραία αναγκαιότητα, την ανθρωπιά μπροστά στον κίνδυνο, την επιβίωση μπροστά στο τίποτα. Το πνεύμα του Uncharted είναι παρόν μέσω του εκπληκτικού animation και της προσεγμένης ηθοποιΐας, όμως δείχνουν να λείπουν τα μεγαλεπήβολα scripted events που το κατέστησαν τόσο εντυπωσιακό, αλλά, κατά άλλους, τόσο ρηχό. 



Η εξερεύνηση, η επιλογή και η αντιμετώπιση μιας κατάστασης με περισσότερους του ενός...
τρόπους - ή η αποφυγή της - παίζουν, όπως σε κάθε ανοιχτό κόσμο, μεγάλο ρόλο. Ο ρεαλισμός παίζει ακόμα μεγαλύτερο. Δεν υπάρχουν εκρήξεις, λουτρά αίματος και μέλη που πετάγονται, μόνο ψυχρή, κτηνώδης μάχη, το σκύλεμα των πτωμάτων μέσα στη σιωπή και η συνέχιση του ταξιδιού. Αυτό που δεν ξεκαθαρίστηκε είναι το πόσο scripted θα είναι η συμπεριφορά γιατί όλα έδειχναν τόσο συντονισμένα που γεννούσαν αμφιβολίες. Πιθανότατα θα υπάρχουν πράγματι διαφορετικές προσεγγίσεις αλλά οι μικροενέργειες των χαρακτήρων και οι αντιδράσεις τους ήταν υπερβολικά τέλειες για να είναι ελεύθερες. Αν όντως είναι non-scripted, μιλάμε για ένα νέο πανύψηλο επίπεδο που πιάνει όλη τη βιομηχανία.



Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο ήταν η αλληλεπίδραση ανάμεσα στον Joel και την Elly. Ο πρώτος είναι μια απόμακρη, μοναχική και άγρια φιγούρα που προστατεύει και τους δύο. Η δεύτερη ένα νεαρό κορίτσι που ισορροπεί ανάμεσα στον ιδεαλισμό της εφηβείας και τον κυνισμό της κατάστασης. Είναι σημαντικό το πώς ο παίκτης, σα Joel, πρέπει να νοιάζεται και για κάποιον άλλο εκτός από τον εαυτό του. Αυτό το τέχνασμα αξιοποιήθηκε με μεγάλη ένταση από την Naughty Dog στην παρουσίαση αφήνοντας πολλές υποσχέσεις αλλά και δημιουργώντας ερωτήματα για το πόσο ελεύθερα είναι τα τεκταινόμενα.



Σε κάθε περίπτωση ο οπτικός τομέας, η ατμόσφαιρα και οι ήχοι (ή μάλλον καλύτερα η απουσία τους) είναι απίστευτα. Η Naughty Dog δίνει μεγάλο βάρος στη συνολική ποιότητα της εμπειρίας με ένα τρόπο σχεδόν βιωματικό. Ο κυρίαρχος ήχος είναι η σιωπή. Το κυρίαρχο συναίσθημα ήταν η αβεβαιότητα. Μετά την Ε3, η κυρίαρχη στάση είναι η προσμονή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εκφραστείτε ελεύθερα, πείτε ότι θέλετε αλλα μην βρίζετε χυδαία για να μην μπαίνουμε σε διαδικασία να σβήνουμε σχόλια, κάτι που δεν το θέλουμε!

Ευχαριστούμε...