Πεδίο μάχης...στον αφρό της μπύρας



Η οικονομική κρίση και η μείωση της κατανάλωσης μετά και την αύξηση του ειδικού φόρου έχουν μετατρέψει σε πολεμικό πεδίο τηναγορά της μπίρας.
Η κυριαρχία των μεγάλων εταιρειών του κλάδου παραμένει αδιαμφισβήτητη, παράλληλα όμως οι μικρότερες εταιρείες κερδίζουν ολοένα και μεγαλύτερα μερίδια αγοράς.
Παρότι οι επιχειρήσεις προσπάθησαν να...
απορροφήσουν σημαντικό μέρος από τις ανατιμήσεις των πρώτων υλών και την αύξηση του ΦΠΑ και να διατηρήσουν σταθερές τις τιμές, το γεγονός ότι το 31% της τελικής τιμής αντιστοιχεί στον ειδικό φόρο κατανάλωσης (ο οποίος αυξήθηκε 92%!) περιορίζει τα περιθώρια ευελιξίας τους.
Στην ελληνική αγορά δεσπόζει η πολυεθνική Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε., η οποία αποτελεί τον leader του κλάδου με μερίδιο περίπου 70%.
Παράγει, εισάγει και διακινεί, μεταξύ των άλλων, τα εμπορικά σήματα Heineken, Amstel, Fischer, ΑΛΦΑ, Carib και McFarpland.
Η εταιρεία χρησιμοποιεί ελληνικό κριθάρι (40.000 τόνοι το διάστημα 2008-2010) και παράγει βύνες δίνοντας διέξοδο και προοπτική στην αγροτική παραγωγή της χώρας. Μάλιστα, έχει λανσάρει στην αγορά την πρώτη μπίρα στον κόσμο που είναι ελληνική και παράγεται από δημητριακά πέντε ειδών.
Το 2010 η εταιρεία επένδυσε 20 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2011 οι επενδύσεις εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 25 εκατ. ευρώ. Οι εξαγωγές της εταιρείας φτάνουν ήδη το 8% της παραγωγής της στην Ελλάδα.
Η δεύτερη σε μέγεθος επιχείρηση του κλάδου είναι η Μύθος Ζυθοποιία Α.Ε., η οποία κατέχει μερίδιο αγοράς περίπου 15%. Η εταιρεία παράγει, εισάγει και διακινεί ισχυρά εμπορικά σήματα όπως τα Mythos, Kaiser, Kaiser Double Malt Henninger κ.ά.
Για το 2011 η διοίκησή της αναμένει ότι, παρά τις συνεχιζόμενες δυσκολίες, θα αυξήσει περαιτέρω το μερίδιο αγοράς που κατέχει με κύριο άξονα την ενίσχυση της γκάμας των προϊόντων (μάρκες) που διαθέτει.
Ηδη η εταιρεία υλοποιεί ένα επενδυτικό πλάνο 50 εκατ. ευρώ για τα επόμενα 3-5 χρόνια, το οποίο συμπεριλαμβάνει σημαντικές επενδύσεις ενίσχυσης των παραγωγικών δυνατοτήτων της καθώς και πληθώρα εμπορικών κινήσεων, που αφορούν το μάρκετινγκ και την προώθηση όπως και τις εμπορικές συνεργασίες με τους πελάτες της.
Το τελευταίο διάστημα, νέος δυναμικός παίκτης στην αγορά της μπίρας είναι η ελληνική Ολυμπιακή Ζυθοποιία Α.Ε., η οποία το 2010 επανακυκλοφόρησε την μπίρα Fix στην ελληνική αγορά.
Μόλις μέσα σε έναν χρόνο, από τότε που επανακυκλοφόρησε το πρώτο μπουκάλι της Fix στην ελληνική αγορά, η εταιρεία κατέκτησε μερίδιο 3% και, σύμφωνα με τα στελέχη της, όλες οι ενδείξεις είναι ενθαρρυντικές για το μέλλον.
Η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης συνιστά επίσης σημαντικό παίκτη στην αγορά μπίρας. Οπως ανακοίνωσε πρόσφατα η εταιρεία, το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξής της περιλαμβάνει επενδύσεις 5 εκατ. ευρώ, με στόχο τη μείωση του κόστους παραγωγής για ανταγωνιστικότερες τιμές σε ακόμη υψηλότερη ποιότητα και την ουσιαστική βελτίωση των συνθηκών εργασίας
. Στα ιδιόκτητα σήματά της συγκαταλέγονται η Pils Hellas και η Berlin, ενώ στα διεθνή σήματα οι Bavaria, Krombacher, Arcobrau, Augustijn και Gulden Draak. Επίσης η εταιρεία επεκτείνει τη συνεργασία της με αλυσίδες σούπερ μάρκετ για την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Σοβαρή εξαγωγική δραστηριότητα έχει αναπτύξει και η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης, η οποία έχει την έδρα της στη Ροδόπη. Η εταιρεία παράγει τέσσερα σήματα: Βεργίνα Premium, Βεργίνα Κόκκινη, Βεργίνα Weiss και Edelsteiner.
Τα τελευταία χρόνια αναπτύσσονται και αρκετές επιχειρήσεις μικροζυθοποιίας (η Craft, η Genesis, η Πειραϊκή, η Ρεθυμνιακή, η ΖΕΟΣ, η Corfu Beer και η Magnus Magister της Ρόδου) διεκδικώντας «αξιοπρεπή» παρουσία στην αγορά.
ΤΑ ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εκφραστείτε ελεύθερα, πείτε ότι θέλετε αλλα μην βρίζετε χυδαία για να μην μπαίνουμε σε διαδικασία να σβήνουμε σχόλια, κάτι που δεν το θέλουμε!

Ευχαριστούμε...