Alexander the Great in western painting


13 Ιουνίου 323 π.Χ. είναι η ημέρα θανάτου του Μεγάλου Αλεξάνδρου στη Βαβυλώνα. Πολλοί καλλιτέχνες της Δύσης απεικόνισαν διάφορα γεγονότα της ζωής του μεγάλου στρατηλάτη, όπως οι μάχες του, η συνάντηση με την οικογένεια του Δαρείου μετά τη σύλληψή της στη μάχη της Ισσού, η θριαμβευτική είσοδος στη Βαβυλώνα, ο γάμος με τη Ρωξάνη.


Albert Altdorfer, The Battle of Alexander 1529
Wood, 158,4 x 120,3 cm
Alte Pinakothek, Munich


Paolo Veronese, 
The Family of Darius before Alexander 1565-70
Oil on canvas, 236 x 475 cm
National Gallery, London


Jan Brueghel the Elder, 
The Battle of Issus 1602
Oil on wood, 86 x 135 cm
Musée du Louvre, Paris


Johann Heinrich Schoenfeld, 
Alexander the Great before the Tomb of Achilles c. 1630
Oil on canvas, 101 x 128 cm cm
Galleria Nazionale d'Arte Antica, Rome


Gaspard de Crayer, 
Alexander and Diogenes c. 1630
Oil on canvas, 196 x 278 cm
Wallraf-Richartz Museum, Cologne


Charles Le Brun, 
The Family of Darius before Alexander c. 1660
Oil on canvas, 164 x 260 cm
Musée du Château, Versailles


Charles Le Brun, 
Entry of Alexander into Babylon c. 1664
Oil on canvas, 450 x 707 cm
Musée du Louvre, Paris


Charles Le Brun, 
Alexander and Porus 1665
Oil on canvas, 470 x 1264 cm
Musée du Louvre, Paris


Sebastiano Conca, 
Alexander the Great in the Temple of Jerusalem 1735-37
Oil on canvas, 52 x 70 cm
Museo del Prado, Madrid


Gaspare Diziani, 
The Family of Darius before Alexander the Great 1740
Oil on canvas, 135 x 109 cm
Private collection


Pietro Antonio Rotari, 
Alexander the Great and Roxane 1756
Oil on canvas, 243 x 202 cm
The Hermitage, St. Petersburg


Giuseppe Cades, 
Alexander the Great Refuses to Take Water 1792
Tempera with wax on canvas, 81 x 114 cm
The Hermitage, St. Petersburg


Gustave Moreau, 
The Triumph of Alexander the Great c. 1885
Oil on canvas, 155 x 155 cm
Gustave Moreau Museum, Paris

Lucas Cranach the Elder, Adam and Eve



Lucas Cranach the Elder, Adam and Eve 1528
Oil on wood, 172 x 63 cm
Galleria degli Uffizi, Florence

Ο Lucas Cranach ο Πρεσβύτερος (1472 - 1553) ήταν ζωγράφος της Γερμανικής Αναγέννησης που φιλοτέχνησε με μαεστρία ιδιαίτερα πορτρέτα και γυναικεία γυμνά. Στο έργο του συγκαταλέγεται μία πληθώρα βιβλικών και μυθολογικών σκηνών με συμμετοχή αισθησιακών γυμνών μορφών -μεγάλη καινοτομία για τη γερμανική ζωγραφική- όπως αποδεικνύει και το παρόν δίπτυχο των πρωτόπλαστων, Αδάμ και Εύας. Το έργο φιλοτεχνήθηκε κατά την παραμονή του Lucas Cranach στη Βιέννη. Οι επιρροές που δέχθηκε από το ουμανιστικό περιβάλλον της πόλης και ειδικότερα τον Albrecht Dürer, ο οποίος είχε επιμεληθεί πρώτος στο γερμανικό κόσμο της αναπαράστασης των πρωτοπλάστων, οδήγησαν τον Cranach στα ίδια βήματα. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Cranach ήταν στενός φίλος με το Λούθηρο και η τέχνη του καθρεφτίζει το πνεύμα και το χαρακτήρα της Μεταρρύθμισης, ενώ παράλληλα δέχεται να ζωγραφίσει τα πορτρέτα πολλών ηγεμόνων που τάχθηκαν υπέρ της νέας θρησκευτικής κίνησης.

Αντίθετα με τα δεδομένα της γερμανικής ζωγραφικής και τα στερεότυπα της απεικόνισης βιβλικών θεμάτων, ο Lucas Cranach ελευθερώνεται από τα δεσμά των κανόνων. Τα σώματα δεν υπακούν στα ανατομικά πρότυπα με ρεαλιστική ακρίβεια, αλλά επιμηκύνονται πέρα από τις πραγματικές τους αναλογίες, σάρκες με θεατρικό αισθησιασμό. Προβάλλονται σε σκοτεινό φόντο, τεχνική που αναδεικνύει τα περιγράμματα των κορμιών και δημιουργεί εμφανή χρωματική αντίθεση με το ροδαλό χρώμα της σάρκας.
Και οι δύο φιγούρες καλύπτουν τις λαγόνες τους με τα κλαδιά της παρακείμενης μηλιάς. Ο Αδάμ σε μια σιγμοειδή στάση ξύνει το κεφάλι του και με αμφιβολία κοιτά της Εύα να κρατά τον απαγορευμένο καρπό. Ο Cranach με τρόπο ευφυή αποτυπώνει έξοχα την ψυχική κατάσταση του Αδάμ, η συνολική στάση του οποίου υποδηλώνει αμηχανία και διστακτικότητα, ωστόσο ανίκανου να αντισταθεί στον πειρασμό. Αναμφισβήτητα, η Εύα χαίρει περισσότερης επιμέλειας. Το σώμα της είναι ευλύγιστο και λεπτό σε ασταθή στάση, ενώ βρίθει ενός εκλεπτυσμένου ερωτισμού. Προτάσσει με χάρη προς το Αδάμ το χέρι της κρατώντας στη χούφτα της τον καρπό του δένδρου της γνώσης του καλού και του κακού (εντυπωσιακή η λεπτομέρεια της δαγκωματιάς) με βλέμμα δόλιο, καθώς το φίδι κρέμεται πάνω από το κεφάλι της.

Andrea Mantegna, Madonna of Victory



Andrea Mantegna, Madonna of Victory 1496
Tempera on canvas, 280 x 166 cm
Musée du Louvre, Paris

Ο Andrea Mantegna (Αντρέα Μαντένια, π. 1431 - 13 Σεπτεμβρίου 1506) γεννήθηκε κοντά στην Πάντοβα -πόλη στην οποία και διδάχθηκε την τέχνη της ζωγραφικής. Καθόλη τη διάρκεια της καλλιτεχνικής του δημιουργίας διατήρησε την τεχνοτροπία που υιοθέτησε στην Πάντοβα, ωστόσο ανέπτυξε την ικανότητά του στη χρωματική σύνθεση, η οποία, αν και αρχικά πρόδιδε μια αναποφασιστικότητα, στην πορεία εξελίχθηκε σε ένα ζωηρό παλμό τονισμού και έντασης. Η μετάβαση του Mantegna στη Μάντοβα το 1461 έδωσε νέα πνοή στο έργο του. Οι ουμανιστικές επιρροές που δέχθηκε από τις πνευματικές μορφές της νέας του κατοικίας ανέσυραν το πάθος για την αναπαράσταση της κλασικής αρχαιότητας, η οποία -ανεξαρτήτως θεματολογίας των πινάκων του- κυριαρχεί έκδηλα από τις ανατομικές μορφές έως και τους φαινόμενους συμβολισμούς. "Η Παναγία της Νίκης", έργο φιλοτεχνημένο κατά παραγγελία του Francesco II Gonzaga (Φραντσέσκο Γκοντσάγκα), μαρκησίου της Μάντοβα, τοποθετήθηκε στο παρεκκλήσιο της Santa Maria della Vittoria -σχεδιασμένη από τον ίδιο τον καλλιτέχνη- σε ανάμνηση της νίκης επί των Γάλλων στο Φορνόβο, κοντά στην Πάρμα, το 1495.
Το έργο, αναμφίβολα, βρίθει από στρατιωτικούς υπαινιγμούς. Πρώτος ο ίδιος ο μαρκήσιος γονατίζει για να εκφράσει την ευγνωμοσύνη του στην Παρθένο, όμως δεν παρίσταται μόνος. Ανάμεσα στις μορφές που κυκλώνουν το μαρμάρινο θρόνο είναι και τρεις στρατιωτικοί άγιοι εμφανώς αναγνωρίσιμοι από τις πλουσιοπάροχες στολές τους αλλά και τα απτά τους σύμβολα. Στα αριστερά, πίσω από το μαρκήσιο, ο Αρχάγγελος Μιχαήλ στηρίζει στο δάπεδο το περίτεχνα διακοσμημένο του ξίφος, ο οποίος μαζί με τον Άγιο Γεώργιο, του οποίου το δόρυ διαφαίνεται σπασμένο, βαστάζει το μανδύα της Παναγίας, υπό τη σκέπη της οποίας βρίσκεται ο Francesco II Gonzaga και ο Ιωάννης ο Πρόδρομος ως νήπιο με την Αγία Ελισάβετ πλάι του. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι δύο μορφές στο πίσω επίπεδο του έργου. Πίσω από τον Αρχάγγελο Μιχαήλ προβάλει το κεφάλι του Αγίου Ανδρέα κρατώντας σταυρό, ενώ από την άλλη πλευρά ο Άγιος Λογγίνος αναγνωρίζεται από το πλουμιστό του κράνος, δύο Άγιοι προστάτες της Μάντοβα.

Μεγαλύτερο δε ενδιαφέρον παρουσιάζει η γεωμετρική σύνθεση του έργου. Ο Mantegna έχει εισάγει μία νέα συνθετική διάταξη, κατά την οποία ο χώρος διευθετείται από διαγωνίους, τεχνική που αναπτύχθηκε αρκετά από τους ζωγράφους του 16ου αιώνα. Ο αίθριος θόλος που σκεπάζει όλα τα πρόσωπα του έργου συμβολίζει τον παράδεισο, η αψίδα του οποίου σηματοδοτεί την είσοδο στον καταπράσινο και με πλούσια βλάστηση κήπο. Η Παναγία μεσιτεύει στην είσοδο των ανθρώπων κάτω από έναν περίτεχνο διάκοσμο από γιρλάντες που δημιουργούν μία ενσωματωμένη πυραμίδα στη σφαιρική άνω σύνθεση. Η παραλληλία των γιρλάντων με το μανδύα της Παρθένου συναινεί στη διαμόρφωση της τάξης, η οποία εξυψώνει αναντίρρητα το Θείο Βρέφος στα χέρια της Μητέρας του. Αν και ο Mantegna θεωρείται αυστηρός στη σχηματοποίηση των γραμμών, την "Παναγία της Νίκης" διατρέχει μία παλλόμενη ένταση που υποβοηθούν και τα βαθύχρωμα ρούχα και φόντο της σκηνής.


Ο ζωγράφος, εντούτοις, δε διστάζει να εισάγει γλυπτικές εικόνες στο έργο. Ο θρόνος αλλά κυρίως ο γλυπτικός διάκοσμος του ίδιου του θρόνου αποτελούν απτά στοιχεία. Στο κάτω επίπεδο, λοιπόν, επιλέγεται ως θέμα το προπατορικό αμάρτημα για λόγους προφανείς και μη. Αφενός πραγματοποιείται η αναφορά στο λυτρωτικό έργο του Χριστού, αφετέρου σχετίζεται με την εύρεση των χρημάτων για την παραγγελία του ρετάμπλ. Μετά από πρόστιμο που επιβλήθηκε σε έναν Εβραίο λόγω απομάκρυνσης μιας εικόνας της Παναγίας από την οικία του ανατέθηκε στο Mantegna η σύνθεση μιας πιο μεγαλοπρεπούς σκηνής.

Η ανάπτυξη ενός φλογερού ενδιαφέροντος για την ελληνορωμαϊκή αρχαιότητα και παράλληλα η επιρροή από το διάσημο Ιταλό γλύπτη της Αναγέννησης Donatello στάθηκαν σταθμοί στην καλλιτεχνική αναζήτηση του Mantegna. Οι μορφές του, συμπαγείς, ξεχωρίζουν για την εκφραστικότητα και την ανατομική ορθότητα.

Ποιητών Διαβούλευσις: Μοιραία Θαύματα

Είναι καιρός που σκέφτομαι να ξεκινήσουμε 
κάτι καινούριο στο ιστολόγιο μου.
Κάτι που θα μας φέρει πιο κοντά.
Θα μας κάνει να μιλήσουμε πιο ανοιχτά και πιο αληθινά.
Και θα δώσει την αφορμή σε κάθε έναν από εμάς να μιλήσει και να γράψει για πράγματα που η καθημερινότητα δεν θέλει να προλαβαίνουν να μας απασχολούν.

Ξέρω, ίσως είναι δύσκολο.
Ίσως απαιτητικό.
Ίσως προσωπικότερο από όσο αρμόζει σε αυτή τη μορφή επικοινωνίας.
Και θέλει λίγο χρόνο, λίγη σκέψη και κυρίως συμμετοχή καρδιάς.
Σκέφτηκα όμως ότι αξίζει τον κόπο να το δοκιμάσουμε.

Η ιδέα είναι απλή.
Θα βρίσκουμε μια φράση - αφορμή και αντί σχολίου όποιος θέλει θα γράφει τις σκέψεις του για αυτή. Θα μας χαρίζει μια κλεφτή ματιά στα συναισθήματα που του προκαλεί. Θα μας προσφέρει ένα πιο καθαρό βλέμμα στην κατανόησή της. Θα συμμετέχει για λίγο στο αφανές τάγμα των ποιητών της ιστοχώρας.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi9h8n6vv_AAjyhmkqb4tpqxeaknbOyzfB3VgXrAJ0mtpYwUa6XFl4Nm42QgXxTE3ueVa-XV67ctgtFoD4QTDM-kA-G3nyYqGF3VGEB-fyNkEciYgV9Ooi5jaq93xiQqzSyZSTLYbOzo_Y/s400/poetry1.jpg

Φυσικά στο τέλος όλα τα γραμμένα θα εντάσσονται στο κείμενο της ανάρτησης δημιουργώντας ένα ιδιότυπολεύκωμα-λεξικό κατανόησης και αποδόμησης των πιο ενδόμυχων φωνών μας. Μια καταγραφή συναισθημάτων που ξεκλείδωσαν από δυό- τρεις λέξεις βαλμένες στη σειρά.

http://trinitydoors.files.wordpress.com/2009/04/poetic-home-antique-key1.jpg


Και όπως αρμόζει στην ποίηση, δεν μπορεί να υπάρξει 
κανένας περιορισμός στην έκταση ή το περιεχόμενο. Στην έκφραση ή την δομή.
Ελπίζω να βρει ανταπόκριση και χώρο μέσα στα πολλά μας αυτή η ιδέα.
Αν κρίνω από όσα διαβάζω στα ιστολόγιά σας οι προϋποθέσεις να δημιουργηθεί κάτι πραγματικά ξεχωριστό υπάρχουν. Οι φίλοι μου είναι ποιητές. Και πως θα μπορούσε να γίνει αλλιώς...;
Η φράση που μου έχει καρφωθεί στο μυαλό και ζητάει την ματιά σας πρώτη είναι: τα "Μοιραία Θαύματα".
Τι μπορεί να σημαίνει;
Τι αναμνήσεις μπορεί να ξυπνάει και τι πόθους να αναστατώνει;
Να τα ελπίζω ή να τα φοβάμαι;
Σας περιμένω...
http://www.ineedmotivation.com/blog/wp-content/uploads/2009/04/image-162460-827161-words_by_aiae.jpg

Caravaggio, St Matthew and the Angel


Το 1565 ο Γάλλος Matteo Contarelli, πρελάτος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, ανέγειρε ένα παρεκκλήσιο στη Ρώμη προς τιμή του San Luigi dei Francesi (Αγίου Λουδοβίκου των Γάλλων). Ωστόσο ο ναός δεν διακοσμήθηκε όσο ήταν εν ζωή ο Contarelli και η διαθήκη του όριζε ως υπεύθυνο το Virgilio Crescenzi. Τελικά, η διακόσμηση ολοκληρώθηκε από το υιό του, Giacomo Crescenzi. 


CaravaggioSt Matthew and the Angel (destroyed) 1602
Oil on canvas, 223 x 183 cm
Formerly Kaiser-Friedrich-Museum, Berlin

Ο Caravaggio στα 1602 -κι ενώ χαίρει μιας διασημότητας στη Ρώμη- έχει αποδείξει περίτρανα πως είναι ικανός να αναγάγει τη ζωγραφική σε άλλο επίπεδο. Οι παραδοσιακές φόρμες απεικόνισης του θείου θαύματος εγκαταλείπονται, η υπερκόσμια αύρα που διέτρεχε τα έργα της Αναγέννησης συνθλίβεται και πλέον κάθε μορφή δομημένη σε περιβάλλον οικείο στο θεατή αποκτά γήινα χαρακτηριστικά. Ωστόσο, οι νέοι όροι σύνθεσης εμφανώς εμπνευσμένοι από την καθημερινή ζωή προσπαθούν να ισορροπήσουν μεταξύ "ιερού και βέβηλου". Δύο έργα του καλλιτέχνη, Το Μαρτύριο του Ματθαίου και Η Κλήση του Ματθαίου, κοσμούν ήδη τους τοίχους του San Luigi dei Francesi. Αν και υπήρχαν αντιρρησίες σχετικά με την ανάθεση ενός νέου έργου στον Caravaggio, οι πλειοψηφία είχε ικανοποιηθεί από το αποτέλεσμα της εργασίας του, συνεπώς επιλέχθηκε και για ένα θέμα με το Ματθαίο να καθοδηγείται στη γραφή του από έναν άγγελο, η ανάθεση του οποίου έγινε στις 7 Φεβρουαρίου 1602 από τον Giacomo Crescenzi. Ο κατά παραγγελία πίνακας προοριζόταν να αντικαταστήσει μία γλυπτική σύνθεση ενός Φλαμανδού ονόματι Jacob Cobaert, το έργο του οποίου απορρίφθηκε παράλληλα με την τοποθέτησή του κρινόμενο ως μη ικανοποιητικό.
Η πρόσκληση του Caravaggio ήταν αναμφισβήτητα μεγάλη, καθότι έπρεπε σε διάστημα τριών μηνών να παραδώσει τον πίνακα, αλλά και να δημιουργήσει ένα δυναμικό αντικατάστατο για το απορριφθέν γλυπτό του Cobaert. Εντούτοις, η εκτέλεση και παράδοση του πίνακα το Μάιο ακολουθήθηκε από μία απόρριψη λόγω ηθικών και θρησκευτικών παραγόντων. Όπως παρατηρείται στην ασπρόμαυρη εικόνα παραπάνω, ο Ματθαίος απεικονίζεται ως ένας άξεστος, γενειοφόρος χωρικός ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν αποπνέει τη λάμψη του Ευαγγελιστή ως έδει. Γυμνός κάτω από τους αγκώνες και τα γόνατα, ρακένδυτος και βρώμικος, κοιτά με τα μάτια ορθάνοιχτα τις σελίδες μπροστά του γεννώντας ακόμα και την απορία αν γνωρίζει γραφή! Ο κλήρος θεώρησε την ευπρέπεια ανύπαρκτη. Δεν αποδέχθηκε ούτε το σταυροπόδι ούτε την προεξέχουσα πατούσα, αλλά κυρίως αυτό που σκανδάλισε περισσότερο ήταν αναντίρρητα η ερωτική χροιά του αγγέλου. Με βλέμμα φιλήδονο κάτω από το ημίφως οδηγεί νωχελικά τα άκομψα, χοντρά χέρια του Ματθαίου, ενώ το ανδρόγυνο πρόσωπο και τα μακριά με μπούκλες μαλλιά έρχονται εν πλήρη αντιθέσει με την τραχεία και φαλακρή κεφαλή του Αγίου. Χρωματικά -το μόνο που είναι δυνατό να σημειωθεί- στο σκοτεινό φόντο του πίνακα προβάλλουν αντιθετικά οι μεγάλες, πάλλευκες πτέρυγες του αγγέλου, οι οποίες αναδεικνύουν τις ανατομικές μελέτες των μεγάλων δασκάλων του προηγούμενου αιώνα κυρίως.
Το έργο πωλήθηκε τελικά στον προστάτη του Caravaggio, μαρκήσιο Vincenzo Giustiniani, και κατέληξε έπειτα στο Βερολίνο, όταν το 1815 οι απόγονοι του μαρκησίου τον πώλησαν στο μουσείο του αυτοκράτορα Φρειδερίκου. Δυστυχώς, το έργο καταστράφηκε το 1945 σε βομβαρδισμό της πόλης κατά το 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο.


CaravaggioSt Matthew and the Angel 1602
Oil on canvas, 296,5 x 195 cm
Contarelli Chapel, San Luigi dei Francesi, Rome

Η αποτυχία του Caravaggio να ευχαριστήσει τον κλήρο του San Luigi dei Francesiτον ώθησε στην παραγωγή ενός νέου πίνακα βάσει μιας πιο συντηρητικής και κλασικής οδού, όπως περιγράφουν σύγχρονοι μελετητές του ζωγράφου, με τις δύο μορφές να διατηρούν πλέον τις καθώς πρέπει αποστάσεις. Πράγματι, ο Ματθαίος έχει έκδηλα ευγενέστερα χαρακτηριστικά και ένα φωτοστέφανο στην κεφαλή του, ενώ ο άγγελος άνωθεν δεν κινεί αυτόματα το χέρι του Ευαγγελιστή, αλλά χρησιμοποιεί νοηματικές κινήσεις. Επιπλέον, το γεωμετρικό μοτίβο του πτυχωτού υφάσματος του αγγέλου σε συνδυασμό με το συνολικό τρόπο της έκτασης του άνω μέρους του κορμιού που συνενώνεται ελικοειδώς με το σώμα του Ματθαίου γεννά μία σύνθεση αρκετά επιτηδευμένη. Ο ζωγράφος αυτή τη φορά δε λησμόνησε και το χώρο όπου θα διακοσμηθεί από το έργο του. Η θέση του θα ήταν μεταξύ δύο στήλων, συνεπώς προτίμησε να φιλοτεχνήσει μία σκηνή που εξελίσσεται κατακόρυφα, ώστε και το εξωτερικό περιβάλλον να συναινεί στη συνολικότερη αισθητική. 
Αναλύοντας, όμως, την πινελιά του καλλιτέχνη παρατηρούμε ότι ο Caravaggio υπεκφεύγει του κλασικού ωμού ρεαλισμού που είχε διαμορφώσει στην πορεία του. Το οπτικό τέχνασμα, κατά το οποίο ο καθοδηγούμενος άγιος γέρνει την καρέκλα προς τα πάνω, αποτελεί το συνδετικό κρίκο που ξεκλειδώνει την κινητικότητα της γενικότερης σύνθεσης ως έργο και χώρος. Με την κάθοδο του αγγέλου μεταφέρεται ο κινητικός παλμός που διαχέεται ευφυώς στο καθολικό χώρο του παρεκκλησίου. Η αστάθεια του Ματθαίου και η προσπάθειά του να ισορροπήσει, αν και αποτελεί ένα αμφιλεγόμενο σημασιολογικά στοιχείο, δεν έγειρε αντιδράσεις. Ο πίνακας παραδόθηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα και σύμφωνα με τα έγγραφα ο Caravaggio έλαβε την πληρωμή του στις 22 Σεπτεμβρίου.
Ο ζωγράφος κατορθώνει να αποπνεύσει σε μεγάλη κλίμακα τη μυσταγωγία που ζητούσε ο κλήρος γι' αυτό το ρετάμπλ, από την εναπόθεση του κρεμάμενου αγγέλου που περιτυλίγεται μέσα σ' αυτόν τον στρόβιλο του πέπλου λυγίζοντας επιμελώς τα δάκτυλά του και το σχολαστικό βλέμμα του αγίου, εκπέμποντας τον σπινθήρα της θείας φώτισης. Ένα δυναμικό χρώμα στο χιτώνα του Ματθαίου και το λευκό του πέπλου του αγγέλου φωτίζουν τις μορφές και τις προβάλλουν αριστοτεχνικά μέσα από τις σκιές του φόντου. Αν και η δεύτερη έκδοση κοσμεί ακόμα το παρεκκλήσιο -η θέαση του έργου πριν από χρόνια απαιτούσε πληρωμή, καθώς έπρεπε να φωτιστεί- η πρώτη εκδοχή παρουσίαζε μεγαλύτερο ενδιαφέρο, κυρίως λόγω των καινοτομιών που είχε εισάγει ο Caravaggio. Πάθος, ερωτισμός, έμπνευση από τις απλές καθημερινές σκηνές τολμούνται να εκτεθούν ενώπιον του κλήρου χωρίς ωστόσο να εμποδιστεί η απόρριψη.
xouakina.blogspot.com

Real or Fake???


Κατά την δική μου άποψη θα μπορούσε να είναι Real η φωτογραφία. Η δική σας γνώμη ποια είναι?

5280
psaxtiria.com

Παίζοντας με τη Σχετικότητα


Δεν είναι άσκοπο λοιπόν- σύμφωνα με τα αναφερόμενα παραπλεύρωςνα αρχίσουμε να «παίζουμε» και να μαθαίνουμε πράγματα γύρω από τη Σχετικότητα. Εστω και αν στο σχολείο δεν το πηγαίναμε τόσο καλά με τη Φυσική. Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν μοχθήσει πολύ να την κάνουν προσιτή σε όλους ώστε να μην κολλάμε στην... πρόσθεση των ταχυτήτων, όπου αν χρησιμοποιήσει κάποιος τους τύπους του Αϊνστάιν για τις ταχύτητες των σωμάτων θα διαπιστώσει ότι δεν μπορούν να προστίθενται έτσι απλά. Χρειάζεται ειδικός τρόπος και όσο θα μεγαλώνει το άθροισμα της πρόσθεσης θα διαπιστώνουμε ότι υπάρχει ένα όριο που δεν θα ξεπεραστεί. Και αυτό είναι η ταχύτητα του φωτός, η μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα στο Σύμπαν.

Η Θεωρία της Σχετικότητας προκαλεί δέος σε κάποιους ανθρώπους όταν τη σκέπτονται, πολλοί άλλοι ζουν μια χαρά και μάλιστα πεθαίνουν ξέγνοιαστοι χωρίς να έχουν ποτέ ενδιαφερθεί να μάθουν περί τίνος πρόκειται και άλλοι ξέρουν μόνο ότι η θεωρία αυτή όταν ασχοληθείς μαζί της, σαν να ήταν αβγό δίκροκο, σου προκύπτει να είναι δύο, οπότε άσ΄ το καλύτερα.

Ο Sander Βais, θεωρητικός φυσικός στο Πανεπιστήμιο του Αμστερνταμ, κάθησε και έφτιαξε ένα βιβλίο, αν όχι τίποτε άλλο, τουλάχιστον διαφορετικό απ΄ όσα προσπαθούν με εξισώσεις ή χωρίς να εκλαϊκεύσουν τις θεωρίες του Αϊνστάιν. Εχουμε την Ειδική Θεωρία και τη Γενική Θεωρία της Σχετικότητας. Αντίθετα απ΄ ό,τι μπορεί να νομίσει κάποιος, την πρώτη είναι αρκετά πιο εύκολο να την κατανοήσει κανείς με λιγότερες γνώσεις Μαθηματικών και Φυσικής, ενώ η δεύτερη, η Γενική, έχει μεγαλύτερες απαιτήσεις. Στην Ειδική αυτό που επικρατεί είναι δύο πλαίσια, ας το πούμε έτσι, που κινούνται το ένα σε σχέση με το άλλο και μάλιστα χωρίς... γκάζια, δηλαδή χωρίς επιταχύνσεις. Ολο με την ίδια σταθερή μεταξύ τους ταχύτητα. Παρατηρούμε τα συμβαίνοντα σε σχέση με τα δύο αυτά πλαίσια και το βασικό αλλά τόσο απίστευτο είναι ότι ο χρόνος περνάει διαφορετικά στο καθένα από τα δύο και μετρώντας το ίδιο αντικείμενο βρίσκουμε να έχει κατά τον οριζόντιο άξονα διαφορετικό μήκος. Η μία ώρα στο ένα δεν είναι ακριβώς μία ώρα στο άλλο, βγαίνει και το μήκος διαφορετικό και από εκεί βέβαια αρχίζουν οι μεγάλες ανακαλύψεις. Οτι οι νόμοι της Φυσικής στα δύο συστήματα είναι ίδιοι και ότι το φως διαδίδεται στο κενό με την ίδια ταχύτητα.

Πρέπει όμως κάποιος να μας εξηγήσει γιατί το μήκος και ο χρόνος πάνε τόσο κόντρα στην καθημερινή μας λογική. Ο συγγραφέας στην αριστερή σελίδα βάζει ένα επεξηγηματικό κείμενο και στη δεξιά ένα διάγραμμα. Ξεκινάει από το πιο απλό που γίνεται και προχωρεί προσεκτικά. Κάθησα και ακολούθησα σελίδα προς σελίδα τις υποδείξεις του, και είναι προσιτές σε όποιον διαθέτει μια εξοικείωση με το Πυθαγόρειο Θεώρημα, λίγο πράξεις με τα κλάσματα και δεν έχει ξεχάσει ότι για την ομαλή ταχύτητα διαιρούμε το διάστημα με τον χρόνο. Το κρίσιμο σημείο είναι στη σελίδα 42, η πρόσθεση ταχυτήτων κατά Αϊνστάιν. Μετά προχωρείς καλά με χωροχρόνο, μάζα και ενέργεια, ακόμη και λίγη Γενική Θεωρία μπορείς να κατακτήσεις. Χαρτί, μολύβι, ελάχιστο δονκιχωτισμό και μια δόση υπομονής τραβώντας μερικές γραμμές το Σαββατοκύριακο θέλει αυτό το βιβλίο και δίνει πολλά. Οσο για την εμφάνισή του, είναι πραγματικά υπέροχη.

Υπάρχει και ένα μυθιστόρημα γύρω από τη Θεωρία των Χορδών που εμμέσως, όπως είπαμε, και μάλλον αποφατικά ταυτίζεται με τη θεωρία του Αϊνστάιν.

Διαβάζεται ευχάριστα και συνιστάται και σε όποιον δεν θα ήθελε να μπλεχτεί και πολύ με θεωρίες και διαγράμματα.

Η υπόθεση: Η Ελίσα Ρομπλέδο, νεαρή καθηγήτρια Θεωρητικής Φυσικής, έχει ένα τρομερό μυστικό, ένα μυστικό που πηγαίνει δέκα χρόνια πίσω. Οταν ένα πρωί καταλαβαίνει ότι πρέπει να το βάλει στα πόδια για να σώσει τη ζωή της, ζητεί τη βοήθεια του μοναδικού της φίλου και συναδέλφου της στο ινστιτούτο.

Μαζί του η Ελίσα θα αρχίσει να θυμάται τα σημεία-«κλειδιά» όσων συνέβησαν όταν ήταν μαθήτρια του έγκριτου επιστήμονα Νταβίντ Μπλάνες. Οι έρευνες του τελευταίου, βασισμένες στη Θεωρία των Χορδών, ίσως να καθιστούσαν εφικτό να ατενίσουν το παρελθόν της ανθρωπότητας, να γίνουν μάρτυρες της Σταύρωσης του Ιησού Χριστού ή να δουν τη Γη στην Ιουρασική Περίοδο, αντ΄ αυτού όμως έφεραν ένα απροσδόκητο και τρομακτικό αποτέλεσμα. Τώρα, δέκα χρόνια μετά, η Ελίσα θα πρέπει να αποφύγει τον θανάσιμο κίνδυνο που κυκλώνει την ίδια και όσους συνδέονταν με εκείνα τα πειράματα...

Μπορεί απ΄ έξω να μη δίνει την εντύπωση ότι θα μάθεις κάτι σχετικά με τις θεωρίες του Αϊνστάιν, αλλά στην πραγματικότητα γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στο καινούργιο και στο παλιό. Το βιβλίο αυτό βέβαια πρέπει να διαβαστεί με προσοχή. Διότι είναι γραμμένο από έναν που ανήκει σε άλλο... κόμμα. Είναι ένας πολέμιος της Θεωρίας των Χορδών και υπέρμαχος των προσπαθειών που γίνονται για την επικράτηση της Κβαντικής Βαρύτητας. Ωστόσο οι γνώσεις του συγγραφέα τού δίνουν τη δυνατότητα να μας παρουσιάσει χωρίς την παραμικρή εξίσωση ό,τι συμβαίνει στον χώρο της πιο προχωρημένης Φυσικής, να κατανοήσουμε τη σχέση μεταξύ Σχετικότητας και Θεωρίας των Χορδών, αλλά και τις προτάσεις του άλλου δρόμου, του οποίου βασικός εκπρόσωπος είναι ο Lee Smolin.
tovima.gr

Κάνε σαν να μην έγινε ποτέ!


"Κάνε την κουτσουκέλα σου και μετά σφύρα ανέμελα"
Σαν το αγοράκι που έχει μόλις σπάσει ένα τζάμι και περνάει από μπροστά του κοιτάζοντας ψηλά, σφυρώντας και έχοντας την σφεντόνα στην κωλότσεπη.
Για κάποιο λόγο όμως η μέθοδος αυτή αποδίδει. Πόσες φορές εσύ ως γυναίκα δεν  προσπέρασες κάτι που θα έπρεπε να σε κάνει έξαλλη; Δείχνουμε στην αρχή ότι κάτι μας απασχολεί, εκείνοι καταλαβαίνουν ότι φταίνε (και φυσικά ξέρουν και τον λόγο) αλλά "ποιούν την νύσσαν" και εμείς απλά το ξεχνάμε.

Αυτή η μέθοδος συνήθως πάει πακέτο με μια άλλη, την "φωνάζει ο κλέφτης να φοβηθεί ο νοικοκύρης".
«Τι; Κοίταξες απλά στην οθόνη του κινητού μου για να δεις την ώρα και είδες μήνυμα από γυναικείο όνομα; Στην πυρά! Πως τόλμησες να παραβιάσεις τον προσωπικό μου άσυλο; Και ποια νομίζεις ότι είσαι να μου κάνεις έλεγχο; Και να μην σε νοιάζει ποια είναι!»
Και αθώο να είναι τότε το μήνυμα, που βέβαια εξ αρχής απλά είχες αναφέρει ως γεγονός και δεν είχες αποδώσει κατηγορίες, αυτομάτως μετατρέπεται σε πάτημα ώστε ποτέ ξανά να μην μπορείς να τον ελέγξεις. Ποτέ ξανά να μην μπορείς να του πεις πως κάτι που πρόσεξες σου φαίνεται στραβό ή ύποπτο. Ποια άλλωστε είναι διατεθειμένη για έναν ακόμα καυγά που ξεκίνησε από μια τοσοδούλα αφορμή;  

Έτσι λοιπόν... μέθοδος ανδρός:
Κάνε σαν να μην έγινε ποτέ και φώναζε πάντα πιο πολύ από τον άλλο!
Άντε μετά να αναλάβουν ευθύνες αυτοί οι άνθρωποι...
sexandtheblog.pblogs.gr

10 παράξενα κουτιά υπολογιστή


Πόσο παράξενο μπορεί να είναι ένα κουτί ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή? Αν δείτε τα παρακάτω κουτιά που βρήκαμε και σας τα παρουσιάζουμε θα καταλάβετε. Πόσο τρελαμένος μπορεί να είναι ένας άνθρωπος για να φτιάξει ένα τέτοιο κουτί?


01. Porsche SLI-Machine wheel PC [link]
01_x67636765jn3

Μέταλλο Αφρός που είναι ελαφρύτερο από το αλουμίνιο, ισχυρότερο από το ατσάλι.




Ο επιστήμονας Afsaneh Rabiei που ειδικεύεται στα υλικά, έχει αναπτύξει μια ουσία που είναι πολύ ελαφριά, αλλά ισχυρότερη από ένα κομμάτι ατσάλι. Όταν τίθεται σε ακραίες πιέσεις, μπορεί να απορροφήσει την δύναμη που ασκείται πάνω του χωρίς να καταστραφεί. Το υλικό αυτό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στα αυτοκίνητα ακριβώς πίσω από τον προφυλακτήρα. Επίσης το υλικό αυτό θα μπορούσε να βρει χρήση και για ορθοπεδικά εμφυτεύματα στο σώμα. Μπορείτε να δείτε ένα βίντεο σχετικά με την εφεύρεση πατώντας εδώ.
Πηγή: [link]
psaxtiria.com

Διεθνή συνθήκη κατά του κυβερνοπολέμου ζητά φορέας του ΟΗΕ



Η διεθνής κοινότητα χρειάζεται μια συνθήκη για την αποτροπή των «κυβερνοεπιθέσεων» προτού μετατραπούν σε «κυβερνοπόλεμο» ή «πόλεμο στο Διαδίκτυο» δήλωσε το Σάββατο από το Νταβός ο επικεφαλής της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών (ITU) του ΟΗΕ. Οι πρόσφατες κινεζικές επιθέσεις κατά της Google και άλλων αμερικανικών εταιρειών απασχόλησε το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στην ελβετική πόλη και ο γενικός γραμματέας της ITU Χαμαντούν Τουρέ υπογράμμισε ότι ο κίνδυνος για μια διαμάχη μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στο κυβερνοδιάστημα αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης οι ειδικοί εκτίμησαν ότι τα κράτη πρέπει πλέον να αναλογιστούν πότε μια διαδικτυακή επίθεση μπορεί να θεωρηθεί κήρυξη πολέμου. Ο Τουρέ πρότεινε μια συνθήκη με την οποία οι εταίροι θα δεσμευθούν να μην εξαπολύσουν πρώτοι κυβερνοεπίθεση. «Ένας κυβερνοπόλεμος θα ήταν χειρότερος από ένα τσουνάμι» εκτίμησε ο Τουρέ. Ο γενικός γραμματέας της ITU πρότεινε μια διεθνή συνθήκη η δομή της οποίας «θα μοιάζει με τη συνθήκη ειρήνης πριν από έναν πόλεμο». Οι χώρες πρέπει να προστατεύσουν τους πολίτες τους και το δικαίωμά τους να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες, να υποσχεθούν ότι δεν θα παρέχουν καταφύγιο σε «κυβερνοτρομοκράτες» και ότι να «δεσμευθούν ότι δεν θα επιτεθούν η μία στην άλλη».

Πηγή: [link]

Ένα σύγχρονο τραπέζι για εξωτερικούς χώρους.


01_extremis-table-abachus-3

Το Abachus είναι ένα όμορφο υπαίθριο τραπέζι με έξι μεταλλικές θέσεις που μπορείτε να ακουμπάτε αντί να χρησιμοποιείτε καρέκλες. Το τραπέζι είναι εξαιρετικά ανθεκτικό και ιδανικό για να μείνει έξω όλες τις εποχές. Με Abachus θα είναι σαν να έχετε ένα μικρό μπαρ στον κήπο σας.

04_extremis-table-abachus-2

02_extremis-table-abachus-5

05_extremis-table-abachus-6

06_extremis-table-abachus-7

07_extremis-table-abachus-8
psaxtiria.com

Σύνοδος για τη σωτηρία της τίγρης


Τριήμερη σύνοδος πραγματοποιήθηκε σε τουριστικό θέρετρο τηςΤαιλάνδης, με τη συμμετοχή εκπροσώπων από 13 χώρες της Ασίας, που είχε ως σκοπό τη λήψη μέτρων για την προστασία της άγριας τίγρης, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Guardian».
Οι 13 χώρες που συμμετείχαν ήταν το Μπαγκλαντές, το Μπουτάν, η Καμπότζη, η Κίνα, η Ινδία, η Ινδονησία, το Λάος, η Μαλαισία, η Μυανμάρ, το Νεπάλ, η Ρωσία, η Ταιλάνδη και το Βιετνάμ.
Ο πρόεδρος της World Bank, Robert Zoellick, σε βιντεοσκοπημένο μήνυμα το οποίο προβλήθηκε στην εν λόγω σύνοδο, τόνισε ότι «θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα για την προστασία της άγριας τίγρης στην Ασία. Μπορεί να είναι μόνο ένα είδος που απειλείται με εξαφάνιση στην Ασία, αλλά θα πρέπει να γίνουν προσπάθειες με διάφορα προγράμματα να προστατευθούν οι φυσικοί βιοτόποι του εν λόγω ζώου».
Ο πληθυσμός της τίγρης έχει μειωθεί σημαντικά και σύμφωνα με το WWF, τον εν λόγω ζώο, κατατάσσεται στην κορυφή της λίστας της με τα πρώτα 10 είδη που απειλούνται με περισσότερο εξαφάνιση.
Αν συνεχιστεί η λαθροθηρία και η καταστροφή των φυσικών τους βιότοπων, τότε θα εξαλειφθεί τελείως το εν λόγω είδος.
Υπάρχουν αναφορές για μεγάλη ζήτηση τμημάτων του σώματος των εν λόγω ζώων όπως νύχια, δέρμα και κόκκαλα σε Κίνα, Ταιβάν και Κορέα.
Αν και έχει απαγορευτεί, το εμπόριο οστών και άλλων τμημάτων του σώματος των εν λόγω ζώων στη Κίνα από το 1993, η πρόκληση της λαθροθηρίας και του παράνομου εμπορίου παραμένει ακόμα.
Το περασμένο Δεκέμβριο καταδικάστηκε ένας άνθρωπος στην Κίνα που σκότωσε μια ινδονησιακή τίγρη σε 12 χρόνια φυλάκισης.
Σήμερα υπάρχουν 3,200 τίγρεις σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Ορισμένα είδη τίγρης έχουν ήδη εξαφανιστεί.
Μεταξύ των άλλων, στην εν λόγω συνάντηση συζητήθηκε να σταματήσουν οι κατασκευές κάποιων έργων υποδομής, τα οποία γίνονται κόντα σε βιότοπους που ζουν οι άγριες τίγρεις.
econews.gr

Η Air Liquide ενισχύει τη θέση της στην αγορά των φωτοβολταικών


Η εταιρεία Air Liquideενισχύει τη θέση της στη αγορά των φωτοβολταικών με την πρόσφατη υπογραφή 13νέων συμβολαίων, με κατασκευαστές φωτοβολταικών στοιχείων κρυσταλλικού πυριτίου στηνΚίνα, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ημερησία».
Με τα νέα συμβόλαια καθίσταται προμηθευτής 100και πλέον εταιρειών κατασκευής φωτοβολταικών παγκοσμίως, με συνολική δυναμικότητα άνω των 10 GWp ανά έτος.
Ο Όμιλος επεκτείνει την προμηθευτική του δραστηριότητα στις εταιρείες JA Solar και Yingli Green Energy, οι οποίες κατέχουν ηγετική θέση στην κινεζική αγορά.
Η εταιρεία πρόκειται να επενδύσει πάνω από 10 εκατ. ευρώ για την κάλυψη των αναγκών των πελατών της.
Πιο συγκεκριμένα, η Air Liquide είναι προμηθευτής φερόντων και ειδικών αερίων στις εταιρείες JA Solar και Yingli, που αποτελούν αντίστοιχα το δεύτερο και τον τρίτο μεγαλύτερο κατασκευαστή στην Κίνα, με συνολική δυναμικότητα 1.400 MWp.
Η Air Liquide καθίσταται εμπορικός εταίρος των τριών βασικών κατασκευαστών φωτοβολταϊκών στην Κίνα, αφού είναι ήδη προμηθευτής και της Suntech, της μεγαλύτερης παραγωγού φωτοβολταϊκών στοιχείων κρυσταλλικού πυριτίου στην Κίνα.

H Trexa κατασκεύασε πλατφόρμα για ηλεκτρικό όχημα


Σε κατασκευή πλατφόρμας ηλέκτρικού αυτοκινήτου προχώρησε η αμερικάνικη εταιρία Trexa από το Λος Άντζελες. Έτσι το όνειρο κάποιων ανθρώπων να σχεδιάσουν το δικό τους αυτοκίνητο, ίσως σύντομα να γίνει πραγματικότητα.
Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του είναι αλουμίνιο, ανθρακόνυμα και θερμοπλαστικά. Οι μπαταρίες του χαρίζουν αυτονομία για περίπου 170 χιλιόμετρα, ενώ μπορούν να φορτιστούν πλήρως μέσα σε 4 ώρες.
Τα 100 χιλιόμετρα από στάση υπολογίζεται να είναι εφικτά μέσα σε 8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα θα κυμαίνεται στα 160 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Η πλατφόρμα θα είναι διαθέσιμη και για ιδιώτες, εκτός από εταιρίες, ενώ δεν αποκλείεται μέσα στο έτος να δούμε και ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο μοντέλο βασισμένο πάνω στην πλατφόρμα της Trexa.
econews.gr

Αποσύρεται φάρμακο αδυνατίσματος με απόφαση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων


Την απόσυρση του φαρμάκου με την εμπορική ονομασίαReductil αποφάσισε οΕυρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων επειδή περιέχει την ουσία Sibutramine.
Το συγκεκριμένο φάρμακο κυκλοφορεί και στην Ελλάδα και χρησιμοποιείται κυρίως από υπέρβαρους και παχύσαρκους ασθενείς που έχουν και άλλους παράγοντες κινδύνου όπως σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 ή αυξημένα λιπίδια στο αίμα.
Πρόκειται για ένα από τα πιο γνωστά φάρμακα για την απώλεια σωματικού βάρους, το οποίο συνέστηναν οι γιατροί σε συνδυασμό με δίαιτα και άσκηση.
Σε ανακοίνωση του ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων αναφέρει ότι αφού ολοκλήρωσε την ανασκόπηση των φαρμάκων που περιέχουν την ουσία Sibutramine, διαπίστωσε ότι σχετίζονται με αυξημένα καρδιαγγειακά περιστατικά.
Ως εκ τούτου αποφασίστηκε η αναστολή των αδειών κυκλοφορίας των συγκεκριμένων φαρμάκων σε όλα τα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όπως ξεκαθαρίζεται στην ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων, οι γιατροί θα πρέπει να σταματήσουν να συνταγογραφούν το φάρμακο Reductil και οι φαρμακοποιοί να το διαθέτουν στα ράφια τους.
Σε ό,τι αφορά τους ασθενείς που λαμβάνουν το Reductil ή άλλο φάρμακο που περιέχει την ουσίαSibutramine, όπως είναι τα Reduxad και Zelium, θα πρέπει να διακόψουν άμεσα τη λήψη του φαρμάκου και να συμβουλευτούν το γιατρό τους.
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός διερεύνησε την επίμαχη ουσία εξαιτίας μελέτης που έδειξε αυξημένο κίνδυνο σοβαρών μη θανατηφόρων καρδιαγγειακών περιστατικών, όπως αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο ή καρδιακή προσβολή, σε ασθενείς που έπαιρναν το φάρμακο για να χάσουν βάρος.
Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων πρόκειται για τη μελέτη Scout στην οποία συμμετείχαν περίπου 10.000 ασθενείς και διήρκεσε περισσότερα από έξι χρόνια.
Όταν είχε πρωτοκυκλοφορήσει η ουσία, πολλοί είχαν μιλήσει για μια σημαντική επικουρική θεραπεία που βοηθά στην απώλεια βάρους, ωστόσο η κατάσταση είναι διαφορετική.
i-live.gr

Η συχνή ερωτική επαφή μειώνει τον κίνδυνο για καρδιακά νοσήματα


Οι άνδρες που έχουν συχνή σεξουαλική επαφή παρουσιάζουν μειωμένες πιθανότητες για καρδιακά προβλήματα, σε αντίθεση με εκείνους που «απέχουν» ή κάνουν έρωτα περιστασιακά.
Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με έρευνα του τμήματος επιδημιολογίας του Ινστιτούτου New England Research, οι άνδρες που κάνουν έρωτα μια φορά τον μήνα αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο για καρδιακά νοσήματα σε αντίθεση με εκείνους που έχουν ερωτική επαφή τουλάχιστον δυο φορές την εβδομάδα.
Για τις ανάγκες της έρευνας οι επιστήμονες εξέτασαν για 16 χρόνια 1.165 άνδρες οι οποίοι δεν είχαν ιστορικό καρδιολογικών προβλημάτων, ωστόσο 213 από αυτούς αντιμετώπιζαν προβλήματα στυτικής δυσλειτουργίας.
Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές όσο μειωνόταν η συχνότητα της ερωτικής συνεύρεσης, τόσο αυξάνονταν οι πιθανότητες για καρδιακά προβλήματα.
Σε σύγκριση με τους άνδρες που έκαναν έρωτα 2 με 3 φορές την εβδομάδα, οι άνδρες που έκαναν έρωτα μια φορά το μήνα είχαν 45% περισσότερες πιθανότητες για καρδιακά προβλήματα.
«Τα αποτελέσματά μας δείχνουν ότι όταν δεν υπάρχει συχνή ερωτική επαφή αυξάνονται οι πιθανότητες για καρδιακά νοσήματα. Αυτό σχετίζεται με τη λίμπιντο και τη σωματική δραστηριότητα. Η ικανότητα κάποιου να κάνει έρωτα είναι δείγμα καλής υγείας», τόνισε σε δηλώσεις του η επικεφαλής της έρευνας Susan A. Hall.
Πηγή: Web MD