Στο 1 δισ. δολάρια η αγορά των ψηφιακών αγαθών στις ΗΠΑ




Το ένα δισεκατομμύριο δολάρια θα φτάσουν οι πωλήσεις ψηφιακών αγαθών το 2009 στις ΗΠΑ. Το ποσό αυτό θα έχει δαπανηθεί κυρίως για την αγορά ενισχυτικών εφαρμογών (add-ons) για online παιχίδια, ψηφιακά δώρα και άλλα αντικείμενα που υπάρχουν μόνο ως δεδομένα.

Το ποσό αυτό είναι κατά 100% αυξημένο σε σχέση με το 2008, ενώ αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το τέλος του 2010, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές. Χαρακτηριστικό της νέας τάσης είναι ο ανασχεδιασμός του online καταστήματος δώρων του Facebook, ώστε να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη ποικιλία ψηφιακών δώρων για τους χρήστες. Εκτός από εικονικές τούρτες γενεθλίων που μπορεί κάποιος να στείλει σε έναν άλλο χρήστη, μια σειρά από νέα δώρα θα διατίθενται για αγορά και αποστολή σε φίλους και συγγενείς.

Η έκθεση των αναλυτών βιντεοπαιχνιδιών Τζάστιν Σμιθ και Τσάρλς Χάντσον, επισημαίνει ότι τα ψηφιακά αγαθά και δώρα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στις κοινότητες των gamers και των χρήστες των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Πολλοί από τους παίχτες που ασχολούνται με τα MMORPG, όπως το World of Warcraft, δαπανούν πραγματικά χρήματα προκειμένου να αγοράσουν τον καλύτερο δυνατό εξοπλισμό για τον online χαρακτήρα τους, ενώ στην Ασία, κάποια παιχνίδια χρησιμοποιούν την τακτική των micro-payments για να εξασφαλίσουν εισροή εσόδων για την επιχείρηση τους, σε αντίθεση με το μοντέλο της μηνιαίας συνδρομής.

Πολλοί από τους χρήστες του Facebook που παίζουν το παιχνίδι προσομοίωσης καλλιεργειών, Farmville, χρησιμοποιούν πραγματικά χρήματα για να αγοράσουν επιπλέον εξοπλισμό και αντικείμενα για την εικονική τους φάρμα. Μάλιστα, εταιρείες όπως η Zynga, Playdom και Playfish, αναπτύσσονται ταχύτατα κατασκευάζοντας ψηφιακά αντικείμενα και αγαθά για τους χρήστες του Facebook.

Παράλληλη ανάπτυξη σημειώνεται και στην αγορά ψηφιακών αγαθών στα κινητά τηλέφωνα, όπως το iPhone της Apple, επισημαίνει η έκθεση. Τα στοιχεία που παραθέτονται αφορούν μόνο στις ΗΠΑ, ενώ στην εισαγωγή του κειμένου οι ερευνητές επισημαίνουν ότι το 2009 θα μείνει χαραγμένο ως η χρονιά που τα ψηφιακά αγαθά «απογειώθηκαν» στις ΗΠΑ, μετά την ανάπτυξη που ήδη γνωρίζουν σε Ασία και Ευρώπη.